Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Friday, September 22, 2017

Fridayfeeling

Idag är det den efterlängtade fredagen, typ haha. När man är föräldraledig så känns egentligen varje dag som fredag. I alla fall så har det gjort det över sommaren. Nu när förskolan har kommit igång i gen och tjejerna går tisdag - torsdag sina 15-timmarsveckor så har man fått lite mer rutin och struktur på veckorna.

Igår var en trevlig dag. Vi hade först besök av Sofie och Signe (1år) på FM. På EM var vi hos Anna. Tjejerna lekte med Alva. På kvällen var jag ute på en cykelrunda. Det blev 10km. Skönt. Nu ska jag nog vila mig från träning i helgen.

Idag har vi varit borta hos Kadir, Aida och Ksenias nya hus här i Örsjö. Tjejerna har lekt. Nina sover nu så jag har en liten stund över att skriva några rader här. Ikväll ska vi laga goda bakade sötpotatisar. Det ska bli gott. Ska se om jag kan fixa lite bebismat av det till Nina. Hon är så ”trög” med maten. Hon är likadan som de andra två varit. Hon vill mest amma och ratar den mesta maten, hemlagat som burkmat. Idag fick jag i alla fall i henne ETT rån med leverpastej och 30ml välling till frukost, två skedar med lasagne och två små skedar med djungeldessert. Hoppas på hungrig bebis när hon vaknar sen. Håller tummarna att det blir bättre framöver.

No comments: