Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Wednesday, September 27, 2017

v39

Så var helgen avklarad och veckan har redan kommit till sin mitt.
I lördags kom mamma/mormor på besök. Hon hade med sig Lego Friends som hon och Maya byggde m.m.
I söndags var vi på fika hos Marcin och barnen i nya huset. Sen kom tjejerna till oss och lekte vidare.
I måndags tog jag tjejerna till biblioteket. Vi hade en mysig fruktstund i solen innan. Sen på EM kom Anna med barnen på lek. På kvällen gick jag en runda stavgång 4km.
I tisdags var barnen på dagis 9-14. Maya följde med Alva hem på lekdate. Det var hennes första gång att leka själv hos någon annan. Spännande! Hon var så nöjd och glad så. :) Lara följde med Mike till simhallen och jag var hemma och chillade med Nina. Gick 3 promenader under dagén, totalt 9,5km.
Idag har jag haft utvecklingssamtal med Lara på morgonen. Mike har åkt iväg på sin "smärtkurs" i Kalmar. Jag är hemma och leker med Nina. Just nu är jag rätt frustrerad över hennes mat och sovvanor. Hon äter så himla små pytteportioner, ratar välling och smörgås o allt...så tråkigt. Det är så irriterande (om man nu får lov att erkänna det) när man kan se sina vänners barn som bara sitter och gapar som små fågelungar och sover som små änglar...haha...Men hon är likadan som de andra var vid denna tiden. Sen sover hon inte riktigt som jag vill heller, haha. Som idag; bara 20 min vid kl 9.30. Så kommer hon bli trött vid ca 13. Vilket leder till att hon sen säkerligen vill sova ytterligare en gång runt 17 och det blir alldeles för sent. Att försöka "tajma in" dessa sovstunder är inte det lättaste. Ofta blir det att hon antingen är vaken föör sent, eller att hon måste hållas vaken fram till kl 19 ca. Alltså kan det vara mkt gnälligt runt 17-19-tiden.
Men, men nu ska jag sluta gnälla om detta. Har bestämt mig för att alltid avsluta varje inlägg här med minst 3 positiva saker som händer i mitt liv just nu.

1. Laras utvecklingssamtal gick toppen. Hon har blivit mycket mer självsäker och tar för sig på förskolan.
2. Jag har lyckats gå ner 4kg sen början av augusti.
3. Det verkar som att min iphone äntligen har hittat anslutning till datorn så att jag kan föra över de flesta bilderna varje månad. Men ska kanske inte "speak too soon", hehe.

i>
Mormor och Maya

No comments: