Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Sunday, December 10, 2017

V49

Måndag: Idag har vi pyntat vår julgran som står på altanen. Mysigt. Varit hemma hela dagen och tagit det lugnt. Tjejerna har pysslat m.m.

Tisdag: Barnen dagis 9-14. Maya har en period nu då hon inte riktigt är så sugen på att gå dit, och hon har varit lite ledsen och saknat mig där. Hjärtat brister. Samtidigt måste hon ”härda ut” eller hur man ska säga. Hon går ju ändå bara 15h/vecka. Efter sommaren börjar ju ”allvaret” som jag kallar det. Förskoleklass börjar och jag börjar jobba, så då är det skola/dagis måndag till fredag. Idag har Carl varit hos oss. Tjejerna målade med flaskfärg och pysslade på em. Maya byggde ett slott. Hon är så kreativ och gillar att skapa. Så härligt att se!

Onsdag: Pannkaka till frukost, sen dagis 9-14. Var i stan och köpte nya vinterskor till Maya och handlade. Carl hakade på oss hem igen. Käkat gott och lekt med barnen. Vi är fortfarande rätt förkylda och har hosta. Men börjar lossna lite i alla fall. Badade alla 3 på kvällen. Så kul när de sitter där i badet och leker med Nina. Nina gillar vatten, och syskon + vatten = extra kul 

Torsdag: Barnen dagis 9-14. Promenad 50min skogen. Hemmahäng hela em. Fått ett brev från barnfonden. Jag sponsrar ett fadderbarn i Afrika, Mali. Sponsrat henne i ca 9år. Hon är nu 18år, har gift sig och fick precis reda på att hon fått en son. SÅ roligt. Jag ska sponsra henne fram till 2019, så hon kan hinna skaffa sig ett jobb (hon gjorde nåt med sy/stickning/tyg stod det i brevet). Så ska skicka en liten slant så att hon kan göra ett födelsebevis till sin son. Det är något extremt ovanligt för dem, men Å så viktigt. För att hon går på det sponsrade programmet med barnfonden så fick hon vård under graviditeten och assistans vid förlossningen. Det känns skönt att veta att pengarna jag skickar varje månad går till något bra. Känns bara så lustigt att tänka att hon och jag fått barn samtidigt. På bilden såg sonen ut att vara 6-12 månader gammal. Hon var ju ”nyss” min lilla 11-åriga fadderflicka.

Fredag: Mike varit iväg på sin simning på fm. Då bakade jag och tjejerna pepparkakor. Det blev 3 plåtar. Carl kom hit. När Nina sov (och pojkarna spelade playstation…) gick jag ut med barnen på en runda med balanscyklarna och lekparken + åkte till återvinningen ihop. De fick sortera och slänga i rätt container. Städad och dammsög när jag kom tillbaka. Sen käkade vi tacos ihop, spelade ett spel efter maten och sen promenerade vi tillsammans ner till tågstationen kl 19 för att vinka Carl hejdå.

Lördag: Var i stan med tjejerna när N sov. Lidl och Ica. Vi köpte lite pynt till våra pepparkakor och pepparkakskyrkan som vi byggde på em. Kristyr i olika färger och godis m.m. Paulina och Ksenia kom en sväng på kaffe på em. Maya och Lara har saknat ”KKA” (Ksenia, Kadir och Aida). Hemmahäng resten av kvällen.

Söndag: Varit hos de nya hyresgästerna PG & Anna-Carin + tre flickor på lite fika på fm. Tjejerna lekte jättefint. Sen gjorde vi söndagsmiddag hemma. Badat och tagit det lugnt. Eller lugnt och lugnt, med tre små så blir det väl inte speciellt lugnt, men det är lugnare att vara hemma än att ge sig iväg, hehe.

No comments: