Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Saturday, December 23, 2017

V50

Måndag: Carl varit här idag. Jag och barnen varit ute och lekt ca 90min. Vi gick på en runda och postade julkorten m.m.

Tisdag: Barnen dagis 9-14. Varit hemma och tagit det lugnt idag.

Onsdag: Lucia! Barnen vaknade tidigt och vi kollade på Luciamorgon på TV tillsammans. Dagis 9-14. Jag ut på promenad 35min i spåret. Det var fullt av snö, så det var tungt. Efter hämtning så bakade vi lussekatter. Käkade pizza, och sen fixade vi tjejerna inför tåget. Kl 17 var det Luciatåg på förskolan. Det var verkligen så vackert! Efteråt fikade vi hos oss; Morfar/Karin och mormor.

Torsdag: Barnen dagis. Nina blev 11månader idag! Idag sov Nina bara 20min på hela dan… Mike varit iväg hela dan, så ensam med barnen fram tills kvällen. Varit förkylda nu i ca 2veckor (sen Mike fyllde år 30nov). Segt…

Fredag: Mike haft sin simträning. Carl hit. Jag åkte till stan (ensam) och storhandlat + julklappsshoppat. Maya o Lara fick prova sina skidor ute i snön; tålamodskrävande, hehe. På kvällen kom morfar/Karin hit på middag och vi fick vår årliga julskinka från Virblads.

Lördag: Maya och Lara har hostat hela natten, mer än vanligt. Host och snor är just nu vardag här… Mike kört mamma till flygplatsen. Hon ska fira sin 60-årsdag på Gran Canaria. Mike åkte till stan med Maya och Lara, Carl hängde med oss hem. Jag slog in en massa julklappar. Marcin och barnen hit på fika en sväng. Sen kom Mathias, Zoi och barnen hit mellan kl 12-18ca. Käkade gott och hade trevligt.

Söndag: Mike tog Maya och Lara till simhallen tillsammans med Mathias o familj + Eidi och AK. Ak o E följde med oss hem sen kl 13-18ca. Carl också här. Jag är så himla förkyld fortfarande. Jag har hemsk hosta, snoret rinner och jag är så hes så jag knappt kan prata. Barnen är också mkt hostiga och snoriga.

No comments: