Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Sunday, July 01, 2018

V24

Måndag: Mike jobbat igen kl 10-12. De har satt honom på tungt jobb nu :/ ”finns inga andra positioner” säger de. Hm… visst. Lara testat massa gränser idag när Mike var iväg. Gapat och skrikigt om allt mellan himmel och jord. Suck. Varit hemma hela dagen idag. Efter Laras psykbryt så lekte de fint resten av dan, så det var skönt det. Jag tog mig en runda på inlines 8,5km. Måste verkligen komma igång med träningen nu. Har lyckats gå upp till 75kg…(så tråkigt för var nere på 70kg för ca två månader sen) men för mkt av det goda och för lite rörelse = vågen/kilona sticker snabbt iväg.

Tisdag: Kunde inte somna förrän 04 i morse, så blev bara 3tim (störd) sömn i natt. Trött. Barnen dagis. My fortfarande ledsen vid lämning. Tog en promenad med Nina i vagnen och sen en inlinestur på 8km. Mike jobbat sina 2 tim. AK och Eidi kom hit på middag (Chicken Korma Curry) och de sov över.

Onsdag: Åt en god English Breakfast tillsammans. Barnen dagis. AK och Eidi stannade fram till ca 17. Tjejerna lekt så fint med Eidi. De pysslade m.m. Sen kom Marcin och KKA på fika/lek. Jag var inne i stan en sväng själv när Nina sov. Handlade på Netto för en gångs skull och var även en sväng på RIA second hand och hittade massor med fina kläder/skor osv till mig och barnen. Idag kom äntligen regnet, men inte så mkt. Gräsmattorna här omkring är verkligen helt bruna och sönderbrända av solen, så det behövdes. Jag cyklade en 10km runda på kvällen.

Torsdag: Sista dagen på dagis för denna termin. Laras sista dag på ekorrarnas avdelning, och Mayas sista dag på förskolan helt. Nu har de sommarlov i 9 veckor. Nina blir 17 månader idag. Jag var i stan en sväng och handlade på Ica, apoteket, torge, Dollarstore och Jysk. Var även uppe en sväng o sa hej till Cissi. Firade med smörgåstårta och jordgubbar till mellanmål när tjejerna kom hem från förskolan. Martin A kom på middag o sov över. Jag tog 5km PW i spåret.

Fredag: Jag och tjejerna tog tåget till Nybro. Första gången! Vi var på sportringen och köpte nya cykelhjälmar till dem. Vi käkade lunch (kebabtallrik och hamburgartallrik) på Nybro Kebab. Var på Lindex också en sväng innan Mike (och Nina) kom och hämtade oss. På EM var vi hos PG o familj på fika. Tjejerna lekte. Jag åkte inlines 10,4km.

Lördag: Varit på Leos lekland i 3 timmar med mormor, AK o Eidi, Marin A och Ksenia. Åt lunch där. Ksneia och Aida följde med oss hem sen och tjejerna lekte ute hela EM. Mike lagade en jättegod pasta carbornara.

Söndag: Hos Marcin kl13-17 på BBQ. Efteråt var vi hos oss och tittade på fotbolls VM. Jag PW 6,3km i skogen.

På Leos lekland i Kalmar.

No comments: