Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Friday, June 05, 2009

Semester!

Äntligen har fjärde terminen på lärarutbildningen avslutats. Såå skönt! Terminen avslutades med en redovisning på min och Malins litteraturstudie, hade gjort en powerpointpresentation och det gick riktigt bra. Det var även intressant att lyssna på de andras redovisningar. Ska nu ha semester i 9 dar innan jag börjar jobba :) Har ingenting inplanerat överhuvudtaget vilket är helt underbart. Kommer ta det riktigt lugnt, plocka o dona lite i lägenheten, kolla film, dricka alkohol och slappa.
Efter redovisningen gick jag runt lite på stan i Kalmar, käkade sushi och var förbi systemet en sväng. Åkte sen iväg till lasarettet och gick upp o hälsade på mamma o mina arbetskollegor en sväng innan jag hade min tid hos ögonläkaren. Fick lite pupillvidgande dropp i ögat och han kollade lite och kunde lätt konstatera att allt var lugnt. Känns som jag slängt 300 kr i sjön för det visste jag väl eg redan att det var. Men som sagt bättre att man kollar en extra gång än en för lite. Det jobbiga är när man ska köra hem sen och man är halvt blind på ena ögat och ljuskänslig, liten trafikfara där, men det gick bra hela vägen till Nybro, där kör nån jävel ut rakt framför mig när jag kör på Norra vägen...fick bromsa in hårt för att jag inte skulle köra in i bakänden på den fula lilla toyotan. Tur att man har uppsikt och inte sitter och dagdrömmer, sminkar sig eller gör annat i bilen iaf :)
Snackade lite med Susse igårkväll och hon har kommit en bra bit på sin utbildning, hon har skapat en cool hemsida till ett arbete i skolan, check it out http://www.fc.vxu.se/~svend07/uppg7/
Nehä, nu ska jag hoppa ner i ett varmt bad och bara njuta av min ledighet. Imrg blir det resturangbesök och utgång med tjejerna. Ska bli kul!

2 comments:

Anonymous said...

Härligt att undersökningen gick bra idag.

Njut av ledigheten och hoppas att morgondagen blir trevlig :)

Anonymous said...

Sen får du även fira att du är en dag närmare att bli en fullfjädrad lärare.