Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Tuesday, November 04, 2014

Förlossningen

4 dagar innan beräknad förlossning (v39+2) kl 04.00 så vaknade Maya och det gick inte att söva om henne. Jag hade känt lite "oro" i magen under natten till och från så när Maya vaknade kändes det som att "Nu känner hon att något är på g" och minst sagt hade vi rätt. Det tog inte många minuter förrän den där lilla " riktiga värken" kom. Jag ringde direkt till min pappa som fick komma på stört och vakna Maya kl 5. Vid kl 6 var Mike och jag inskrivna på förlossningen. Det gjordes CTG under en tid och värkarna var väldigt milda och kom bara var 8:onde minut ungefär. Men väl vid undersökningen ca kl 7 så var jag ändå öppen 5cm! Helt otroligt. Då satte jag epidural (kl 8.30) som verkade jättebra, kände ingen som helst smärta. Fast det var ju inte helt smärtfritt att sätta epiduralen. Dock var värkarna ganska långdragna så de fick sätta in värkstimulerande och dra igång den tre ggr. Vid 12.10 tog de hål på hinnan så vattnet gick. Då började trycket och värken ordentligt. Krystandet tog 15-20 min och gjorde fruktansvärt ont! Men väl 12.38 så föddes vår lilla prinsessa Lara!! Kärleken vid första mötet är helt otroligt och obeskrivbart. Vi är såå lyckliga!!

No comments: