Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Tuesday, November 04, 2014

Graviditeten




Graviditeten med Lara var mycket bra. Jag mådde lite illa i början v6-16 ungefär, men slapp kräkas som tur var. Tröttheten var dock rätt så påtaglig, men det kanske inte var så konstigt med tanke på att jag jobbade 75% och sedan kom man hem till en pigg 2-åring som krävde en hel del uppmärksamhet plus var vaken ibland om nätterna. Foglossning var inget jag kände av alls denna gången. Hade bara lite värk i länd och korsryggen. Jag gick på gravidmassage 4 ggr som var jätteskönt och avslappnande. Måste säga att jag mådde väldigt bra "graviditetsmässigt", men var dock väldigt nedsatt i immunförsvaret och jag var förkyld i flera veckor. Jag hade riktig influensa plus maginfluensa som jag låg däckad i i flera dagar. Då spydde jag flera ggr och det är inget kul när man är höggravid kan jag säga, kroppen skrek efter mat och näring, var såå trött de dagarna alltså. Annars gick allt jättefint!
Maya tyckte det var kul och spännande med magen som växte, men jag är osäker på om hon riktigt förstod att det var en bebis därinne, hehe.

No comments: