Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Wednesday, October 11, 2017

Fortsättning v39+40

I torsdags v39: Vaknade av att Lara kräktes, så vi stannade hemma från dagis såklart. Men hon var inte magsjuk. Var väl bara nån liten bacill, för hon lekte på och åt sen precis som vanligt. På kvällen hade vi föräldramöte på Laras avdelning. Har just nu väldigt ont i mina knän. Jag har börjat att träna och har väl överansträngt mig rätt bra…
I fredags: Åt en jättegod pannkaksfrukost. Mike gör de bästa ”silver dollar pancakes” ever! Mike var iväg hos en kompis på fm/lunchen, så jag tog barnen till lekplatsen och sen var vi hemma och pysslade och donade resten av dagen. Nina hade en mindre bra dag; först satte hon en plastbit i halsen, hon kräktes och kräktes och tillslut kom den upp. Hjärtat stannade! Såå läskigt det är alltså. Efteråt när paniken lagt sig kom tårarna och barnen var också chockade. Vi satt och kramades en bra stund där på golvet i köket sen. Senare var jag ute på en inlines-runda (9km) och då trillade hon ur sängen och landade på axeln/sidan, stackare.
Lördag: Tog barnen in till stan och handlade. Sen lagade vi en västerbottenostpaj tillsammans. På kvällen tog vi med oss Marcin ner till Björnasjö och käkade lite kräftor. Barnen åt massor och lekte så fint nere vid strandkanten.
Söndag: Cissi var här och lekte med barnen och vi käkade lunch ihop.
Måndag v40: Barnen fick vara extra på dagis en stund på fm pga en teaterföreställning i Nybro. Det var första gången Lara fick följa med på en bussutflykt. Spännande, de var så nöjda så. Resten av dagen regnade det, så vi var bara hemma och lekte.
Tisdag: Dagis 9-14 för Maya och Lara. Jag tog en 6km promenad. Efter dagis följde Mayas vän Alva med oss hem på lek.
Onsdag: Dagis 9-14 för tjejerna. Jag var i stan och fixade lite ärenden. Promenad 5km. På kvällen sen vid badet så trillade Lara bakåt och slog i bakhuvudet stenhårt i golvet. Det blev världens bula och hon blev rätt tagen av händelsen. Hon blev liksom trött och hängig (det är INTE likt henne), sen somnade hon en timme efteråt (klockan var ju 19…) så jag var orolig den natten. Gick och tittade till henne ett antal ggr kan jag säga.
Torsdag : Barnen fick vara hemma från dagis idag för Lara klagade på att hon var trött i morse. Hjärnskakningar kan ju komma långt efteråt har jag läst. Så för säkerhets skull hade jag dem hemma. Gick en långrunda med dem i dubbelvagnen. På kvällen var det föräldramöte igen, denna gången för Mayas avdelning.
Fredag: Nina sov extremt dåligt denna natt. Hon vaknade varje kvart och ville inte ha mig utan Mike. Så fick ”bolla” henne lite fram och tillbaka mellan oss typ hela natten. Mike tog tjejerna till simhallen. När Nina sov, så tränade jag på crosstrainern. På em gick jag och tjejerna ut på en cykelrunda. På kvällen sen var det cirkus här i Örsjö. Det var spännande. Första gången på 25år för mig.
Lördag: Maya och jag åkte till stan själva och handlade. Skulle egentligen åkt till skördefesten i Långasjö, men orken fanns inte riktigt där. Vi var hemma och pysslade och lekte istället. Kadir kom på em/kvällen och lekte med barnen.
Söndag: Besökte vi morfar och Karin i Flygsfors. Vi fikade och lekte en stund. Resten av dagen var vi hemma och åt söndagsmiddag m.m.
Nina kan nu använda sig av läragåvagnen. Tror inte det är så långt kvar tills hon kan gå själv alltså. Både Maya och Lara hade precis fyllt 10 mån när de gick, så få se om hon slår dem eller ej.

3 positiva saker i vårt liv nu:
1. Vi har snart äntligen ätit upp allt ur vår frys så att vi kan frosta av den inom kort.
2. Nina äter aningen bättre. Det är inte helt stopp, utan hon gapar i alla fall ibland.
3. Det känns som om att jag äntligen fått det organiserat nog i lekrummet.

No comments: