Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Monday, November 20, 2017

V46

Måndag: Hemmadag. Dubbelvagnspromenad 45min. Fixat fotot till julkorten och framkallat korten och tittat igenom alla foton från året som jag ska göra en kalender av.

Tisdag: Barnen dagis 9-14. Skogspromenad 40min. Hemmahäng. Städat lekrummet och gick igenom alla barnens Barbie och andra dockor. Gick även igenom alla mina jeans och till min glädje passar nu alla de jeans som jag lagt undan när jag blev gravid. Gött!

Onsdag: Barnen dagis 9-14. Jag promenad 45min + 45min till sen i skogen när Nina sov sin andra gång. Ibland sover hon bara en gång och ibland blir det två ggr. Nina trillade ner från soffan och slog i örat i bordskanten, hon fick ett stort blåmärke, hela hennes stackars öra blev svart… Var och handlade också på em idag. Annars bara hemmahäng.

Torsdag: Barnen dagis 9-14. Jag och Nina till BHV för 10-månaderskontroll. 9385g, 75cm. Allt ok! Nina sov ett långt pass, så jag cyklade 9km. Barnen och jag skrev/ritade julkorten på em. Promenad 4km på kvällen.

Fredag: Hemmadag. Mike iväg på fm. Sen när Nina sov blev det en timme med dubbelvagnen. På em/kvällen kom Kinga på besök. Nu har Nina lärt sig att klappa händerna.

Lördag: Varit i Flygsfors och bakat pepparkakor. Årlig tradition. Barnen har verkligen längtat efter detta. De bakade massor. Skoj! Åt pizza och fikade gott.

Söndag: Carl och Cissi var här på besök. Lagade chicken Sunday dinner. Promenerade bort till tåget allihopa och vinkade hejdå. Hemmachill på kvällen. Barnen leker så himla fint själva nu och Nina hakar på så gott hon kan. Det är inte jätteofta som de klagar på att hon ”förstör” utan de låter henne vara med i leken på sitt eget sätt. Skönt så länge det varar.

No comments: