Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Friday, November 03, 2017

Halloween och döden

V44
Höstlov
Barnen har varit lediga denna vecka. Vi har pyntat huset på insidan-ut inför Halloween. Att fira detta har blivit allt större. Inte bara för många andra i Sverige (commercials) utan för mig. Det är en högtid i anslutning till Alla helgons, då man tänker på de döda. De senaste 7 åren så har jag alltid tänkt att jag egentligen borde varit död. I och med en cancerdiagnos då är det så. Hade jag levt innan de kom upp med cytostatika så hade jag varit ”long gone”. Jag jobbar varje dag med att försöka hålla tankarna istyr. Jag har funderingar så som; har jag har tumörer i hela kroppen som börjat växa igen? Eller, Jag lever halvt om halvt på denna jord/i himlen (pga många mardrömmar) vilket får mig att känna mig någonstans emellan just nu. Alltså nära döden.
Som det sägs, man ska helst vara bästa vän med sin närmsta fiende. Så denna vecka så har jag gosat lite med mitt eget lilla monster.

No comments: