Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Monday, October 30, 2017

V43

Måndag: Det har varit riktigt tråkigt väder de senaste dagarna. Regn i princip hela dagarna. Idag hängde vi bara hemma. Jag gick en promenad med Maya och Lara i dubbelvagnen (40min) när det var uppehåll i regnet. Åt en ”stirfry-vegetables-lamb-noodle-dinner” av rester. Såg en rätt bra film på kvällen ”boktjuven” (2013).

Tisdag: Sovit väldigt dåligt i natt, haft hemska mardrömmar. Jag brukar inte drömma mardrömmar så ofta som tur är men när jag väl gör de så är de verkligen inte trevliga. Vill bara förtränga de. Jag drömde massor av mardrömmar när jag väntade Maya och Lara, plus efter förlossningen och de första 3 månaderna av deras liv. Antar att de hade med hormoner att göra osv. När det sker någon förändring i kropp och sinne så brukar de dyka upp. Klarade mig bra från dem med Nina, hade bara någon enstaka vad jag minns. Är i alla fall INTE gravid igen nu, haha! Kanske bara beror på ett aning ändrat kostintag.
Barnen var på dagis 9-14. Jag var hos tandläkaren på fm och lagade en gammal lagning som trillat ut. Gått länge med den, men nu äntligen tog jag tummen ur och ringde in mig på en akut tid pga sådan värk. Efter lunch gick jag en 7,5km promenad i skogen för att rensa huvudet och röra kroppen efter helgens stillasittande. På EM lektes det med barnen, vi spelade lite spel m.m. Åt en god lammcurry på mer av resterna av söndagsmiddagen.

Onsdag: Barnen dagis 9-14. Jag tog en skogspromenad 45min när Nina sov. Hemmachill resten av dan.

Torsdag: JOBBAT! Min första dag på 10månader. Det var skoj. Vikarierade för Regina som var på semester. Arbetade 7.45-12.15 i förskoleklassen, 10 barn. Mike fick ta hand om Nina själv, allt gick bra. Hämtade hem tjejerna från dagis 14. Lara var på ett hemskt dåligt humör på em sen. Hon försöker testa alla gränser just nu…

Fredag: Jobbat igen, kl: 7.45-13.00. Samma klass, gick fint. På em var ungarna och jag ute i lekparken m.m.

Lördag: Var på Ica och handlade på fm. Nina hade sitt längsta sovpass någonsin. 2 tim och 20 min. Nu har hon gått från att sova två ggr per dag till bara en. Skönt för då blir det en lite längre stund som är sammanhängande. Barnen och jag passade på att vara ute; vi var i lekparken, gick en runda med dubbelvagnen 40min och även en runda med sparkcyklarna. På kvällen åt vi lite gott halloweengodis och bara tog det lugnt med en film osv.

Söndag: Upp 6.30. Först städade jag hela huset och sen pyntade vi inför halloween, både inne och ute. Mike har varit iväg och styrt med uthyrning/uppsägan av hans hus. Det blir nya hyresgäster. Jag lagade själv Sunday dinner; chicken, mash potatoes, vegetables, yorkshirepuddings and gravy. Yumm!

Positiva 3:

1.Har fått reda på att flera i min närhet väntar barn. Det är ju de bästa nyheter man kan få och önska sina vänner!

2.Det var roligt att få komma tillbaka till jobbet ett par dagar. Efteråt insåg jag hur lyckligt lottad jag är som får vara hemma i ytterligare 10 månader.

3.Snart är det halloween, längtar! Tycker det är en sån rolig högtid att fira.

No comments: