Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Tuesday, January 16, 2018

V2

Måndag: Mike tog med sig Maya och Lara till Kalmar (biltema). Carl hängde med dem plus hem till oss sen. På em kom KKA hit på lek. Jag tog en promenad i skogen 50min.

Tisdag: Dagisstart. Jullovet är nu slut. Barnen gick som vanligt 9-14. De hade så skoj så. Jag promenerade igen 50min i skogen. Nina sov bara 25min på dagen idag och 35min igår. Hon har så mkt snor i näsan så hon sover dåligt. Det resulterar tyvärr i en gnällig bebis som vill bli buren…ska fixa en bättre nässpray till henne. På kvällen förberedde/planerade jag till Ninas kalas.

Onsdag: Dagis 9-14. Åkte till stan (apoteket och Lidl). Hemmahäng med barnen på em.

Torsdag: Dagis 9-14. Alva följde med hem på lek efter dagis.

Fredag: Simhallen hela familjen tillsammans med Anna och barnen. Skoj! På kvällen lagade Mike hummer och svamprisotto. Mkt gott!

Lördag: Svårt att somna igår, kunde inte somna förrän 02:45. Sen vaknade Nina flera gånger när jag väl somnat…så trött idag. Promenad med dubbelvagnen 40 min när Nina sov. Får lite energi av att röra på mig. Plockat fram och förberett inför kalaset imorgon. Vid 16 åkte vi till Nybro och gick på Kingas 30-årskalas. Mkt trevlig fest, god mat och tårta. Tjejerna hade jätteroligt. Hemma ca 21.

Söndag: NINA 1ÅR! Kalas kl 13-19. Bjöd på pizza, sen tårta och sen korv med bröd. Underbar dag! Vi hade 21 gäster (bara familjen). Vi brukar ha ganska stora kalas när barnen fyller år på somrarna, men nu på vintern så går det inte pga platsbrist i huset. Nina fick flera fina presenter och hon hade en toppendag. Tack till alla som kom och firade vår lilla tös.

No comments: