Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Friday, February 02, 2018

V3

Måndag: Promenad med dubbelvagnen 45min. Hängt hemma och tagit det lugn. Skönt nu efter två dagar med kalas/fest. Nina är så söt, hon håller på att lära sig ”prata” med alla dessa roliga små ljud hon gör. Man märker att hon hänger med mera nu sista månaden. Hon liksom förstår hur de olika leksakerna fungerar osv. Hon vill vara med på ALLT som Maya och Lara gör också, vilket kan vara lite problematiskt ibland. Men de är så snälla och låter henne vara med ändå.

Tisdag: Dagis 9-14. BHV med Nina; 1-årskontroll med läkarundersökning och vaccinering. Allt OK. 78cm och 9640g. Hon följer sin kurva. Vikten hade inte ökat så himla mkt, men det beror på att hon rör sig så himla mkt. Det har snöat massor igår natt och idag, så ser fram emot att åka lite skidor imorgon om de inte har plogat vägen för hårt. Mike lagade en god lasagne och vi chillade hemma på em. Städat ur skåpet och sorterat alla kritor, pennor, målargrejor och teckningar.

Onsdag: När barnen var på dagis och då Nina sov, så åkte jag ett varv i elljusspåret. Eller rättare sagt; det var jag som gjorde spåret. Det var riktigt tungt. På EM städade jag ut vårt största förråd och hittade massor med grejer som vi inte använder längre. Det får bli till att sälja på loppis. Älskar verkligen att både handla och sälja second hand. Det är både miljövänligt, praktiskt och ekonomiskt.

Torsdag: Dagis 9-14. Carl varit hos oss idag. Lek och spel med barnen. Fortsatt min rensning av prylar.

Fredag: Mike och Carl tog Maya och Lara till simhallen. Jag och Nina storstädat hemma. Gick igenom alla barnens ytterkläder m.m.

Lördag: Barnen var i stan med Mike på FM. Sen på EM tog jag dem till isbanan här i Örsjö för att åka skridskor och pulka. Maya klarade att åka själv utan stöd. Lara fick hålla i sig i en sådan där ”hjälpgrej”, vad den nu kallas. Till och med jag själv fick då möjlighet att ta mig en svängom på skridskor, hehe. Det var skoj!

Söndag: Mike tog med barnen och handlade plus hämtade hit Carl. VI åt en pannkakslunch och sen gick vi allihopa bort till skridskobanan och åkte igen, plus pulka i den lilla pulkabacken vid skolan. Nina åkte pulka för första gången. På EM var vi hemma och tog det lugnt. Jag gick igenom alla Ninas kläder i storlek 68-80 hon växt ut. Hon har växt ut alla ”bebiskläderna” och är en ”stor tjej” med storlek 86/92 nu. Hua vad tiden går fort!

No comments: