Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Monday, May 18, 2009

Farmor och Farfar

Idag blev det en tidig morgon, upp vid 6.30. Varit i skolan från 8.00 - 11.30. Redovisat vår enkät/intervjustudie i Vfu-grupperna. Gick faktiskt bra :) Hade även ett handledarmöte med bibbliotekspersonalen för att få lite idéer och tips till vad för information vi ska söka efter till vår litteraturstudie. Malin och jag ska skriva om "Elever med ett utvecklat modersmål lär sig enklare svenska som andraspråk". (vi har inte riktigt kommit på exakt hur vi ska formulera vår frågeställning/hypotes än) Sen körde jag till Gislatorp för att hälsa på farmor och farfar. Får lite ångest ibland för att jag inte tar mig mer tid till att umgås med dem. Likadant är det med min kusin och hennes familj. Har nog inte träffat lilla Vendela på 3-4 månader, hon måste ha växt till sig riktigt ordentligt nu. Man har så himla fullt upp med annat hela tiden och det som egentligen inte borde få komma i sista hand gör det tyvärr. Känns som om jag måste börja omprioritera vissa saker i mitt liv. Har blivit alldeles för mycket festande och så om helgerna så nu är det dags att börja ett lite lugnare liv. Är trött på att alltid ligga bakis om söndagarna (även ibland också lördagarna). Tar hellre den tiden till att umgås mer med familj, släktingar och vänner. Var i alla fall väldigt trevligt att träffa farmor och farfar idag :) Ser fram emot helgen då jag tänker ta mig ut till Lindås för att träffa Erika med familj.

2 comments:

Anonymous said...

Det låter som bra planer inför helgen :)

Anonymous said...

Du är så hurtig och duktig. Fortsätt blogga lite nu, hade en bra period i några dagar...