Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Tuesday, May 12, 2009

Praktiken över

Idag var det sista dagen på praktiken. Har varit ute i 4 veckor på Transtorpskolan i Nybro. Hamnade i klass 2, en helt underbar klass med 13 elever. Har verkligen haft det jättebra. Känner att jag har lärt mig jättemkt och utvecklats nåt enormt. Det har varit spännande att få vara med på klassresa och jag har haft hand om tema "skogen", vi har gjort näringskedjor och pratat om skogen "förr och nu". Har fått ha hand om de flesta lektioner de sista 2 veckorna med allt från matte, svenska, idrott m.m. Eleverna har varit fantastiskt duktiga och underbara. :) Nu är jag helt slut och imrg ska jag tillbaka till högskolan igen. Nu väntar en litteraturstudie som jag ska skriva ihop med Malin i min studiegrupp nu under v20-23. Ska bli roligt. :)

2 comments:

Anonymous said...

Det må ha varit en underbar klass, men har man en riktigt duktig lärare/praktikant hos sig så underlättar det något enormt. De framsteg man har hört att vissa av eleverna i klassen är helt fantastiska och finns speciellt en person som kan ta åt sig äran.

Theres Christersson said...

:)