Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Sunday, October 15, 2017

cancerbaksmällan

Cancerbaksmällan
Att få en friskhetsförklaring betyder egentligen ingenting.
Vem säger att man är frisk?
Vad betyder frisk?
Vem är frisk?
Vad ska man göra för att vara frisk?
Ett recept för det tack!
Efter att alla behandlingar var färdiga så var det som ett tomt vakuum. Det fanns liksom ingenting alls kvar. Tomt. Ska jag vara frisk nu? Nä. Eller inte, eller ja? Fruktansvärt, men det vågade man inte säga till någon. De snälla som hade stöttat hela vägen, NU var det ju klart.
Det är inte förens nu 6år senare, snart 7 år sen, som jag vågar skriva om detta. Skriva, inte prata. För NÄR pratar man om cancer?? Inte sådär vid fredagstacosen eller vid söndagsmiddagen. Nä, cancer och dess konsekvenser, finns de?! JO, de finns.
Som jag känner; Jag är livrädd för att jag är sjuk igen. Jag har alltid sagt till mig själv och andra att man inte ska vara rädd för vad som ”kan” hända. Men nu är jag det. Kanske är jag mer rädd nu för jag har mina barn nu.
Ångest.
Nya tag. Alltid nya tag.

No comments: