Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Sunday, October 15, 2017

V41

Måndag: Vi åkte till Kalmar hela familjen för att fixa pass till mig och barnen. Det var spännande för barnen att få se polishuset. Vi ska även skicka efter brittiska pass till oss allihop, så barnen och jag blir även engelska medborgare. Alltid en fördel med dubbla medborgarskap ju ;) På kvällen blev det stavgång 45min.
Tisdag: Barnen dagis 9-14. Mike, Nina och jag gjorde ett ärende på banken och handlade lite i stan. Promenad 5km med Nina sovandes i vagnen. Så mysigt med dessa härliga höstpromenader nu. Älskar verkligen hösten. Det är min favoritårstid.
Onsdag: Barnen dagis 9-14. Jag tog en lång cykelrunda (11,5km). Fixat lite med försäkringskassan m.m. Maya följde med Alva hem på en lekdate. Jag lagade tacos till middag, sen blev det en kvällspromenix på 5km.
Torsdag: Barnen dagis 9-14. Jag följde med på ”besök i förskolan” på Mayas avdelning. Det var spännande och roligt att få se lite mer av hur hennes dagar på dagis ser ut. Jag hämtade dem med dubbelvagnen och gick en 4km promenad. På EM kom Kinga på besök.
Fredag: Var i stan på FM med My o L. Handlade på Lidl. Vi handlar 90% där pga att det är så prisvärt och varorna är bra. Gillar det faktum att de har en varité av varor. Klippte gräsmattan när jag kom hem, hela denna gången. 55 min, svettigt. Sen kom mormor. Middag och en promenad till tågstationen.
Lördag: Busparadiset kom till örsjö. Hoppborgar m.m. Var där 10-12 ca. Kul! Sen chillade vi hemma.
Söndag: Linn, Tuva/Noomi hit på fika/lek FM, sen EM Morfar här. Söndagsmiddag.
Tips: Har börjat äta chiapudding som ett kvällsmål. Det är nyttigt, rätt så gott och kalorisnålt. Brukar göra 1msk chiafrön med 1dl mjölk/mandelmjölk, toppa med bär och valnötter.
Mina positiva 3:
1. Min viktresa neråt går framåt  Började på 80kg i början av augusti, är nu nere på 74kg.
2. Barnen just nu är inne i en behaglig period. De leker jättefint med varandra även om bråk såklart förekommer. Nina är mkt mindre klängig än både Maya och Lara var. Jag kan faktiskt gå ut ur rummet utan att hon börjar skrika och hon kan underhålla sig själv en hel del.
3. Fått vagnen fixad, bågen ’

No comments: