Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Tuesday, October 24, 2017

V42

Måndag: Hämtade ut passen på Nybro polisstation och handlade. Marcin kom på kaffe. Barnen lekte ute hela EM. Dammsugit bort ALLA löven på altanen pga Nina stoppade de i munnen konstant. Lagade jätteräkor och saffransris till middag. Nina gick 6 steg själv idag!

Tisdag: Barnen dagis 9-14. Chillade hemma hela dan. Jag lagade tacos till middag. Nina övat på att gå hela dagen. Hon gick ca 7-8 steg som mest i följd. Galet tidigt alltså!

Onsdag: Barnen dagis 9-14. Lara är lite förkyld, men ändå pigg och glad. När Nina sov passade jag på att köra 10km på inlines. Det blev en skön höstrunda. När jag tränar så mår jag så otroligt mycket bättre. Man får rensa tankarna, hjärnan får luft och kroppen får lite goa endorfiner. På kvällen blev det en 45min promenad också.

Torsdag: Barnen dagis 9-14. Det var fotografering idag. Varit mycket trött idag eftersom Nina vaknade såå många ggr i natt. Hon är dundersnorig. Jag låg vaken hela natten. Kom ändå ut på en stärkande skogspromenad, det var skönt. Vid 14 hämtade jag Maya och Lara. Vi körde in till stan och handlade. De fick välja sig varsin egen liten prydnadspumpa plus att vi köpte en stor som vi ska gröpa ur till halloween.

Fredag: Varit hemma hela dagen. Både Lara och Nina är så förkylda. Vi har grävt lite i vårt lilla land, vänt jorden och rensat bort ogräs så det blir ok till nästa år. Annars har vi inte gjort något speciellt. Tjejerna leker för fullt och Nina hänger på så gott hon kan. Hon håller på att lära sig gå nu, så det är hon fullt upptagen med att träna på.

Lördag: Sovmorgon till 08! Behövdes eftersom Nina fortfarande vaknat 100ggr i natt. Mike tog Maya och Lara bort till Marcin och tjejerna en sväng på fm/lunchtid så Nina fick sova i lugn och ro och jag fick andas ut en liten stund. Resten av dagen var vi bara hemma.

Söndag: Vi lagade en jättegod söndagsmiddag, lammstek. Tagit det allmänt lugnt. Tjejerna lekt och vi kollade på två tecknade filmer; Bamse och My Little Pony.

Positiva 3:

1.Mike har inspirerats av min viktnedgång och nu har vi tillsammans lyckats gå ner 11kg. (Han 4kg och jag 7kg)

2.Är så glad över att Nina leker bra själv + tillsammans med systrarna. Med de andra två så minns jag att jag inte ens kunde gå ut ur rummet förrän de började skrika och ville komma upp i min famn igen. Nina leker faktiskt (peppar, peppar ta i trä) väldigt fint ensam och bryr sig inte speciellt mycket när jag lämnar henne kortare stunder själv i lekrummet.

3.Vi är just nu inne i min absoluta favoritårstid; hösten och när löven sådär riktigt glöder av rött, orange, gult och brunt. Det är så himla vackert. Det är så mysigt att få tända ljusen och brasan om kvällarna.

No comments: