Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Sunday, March 11, 2018

V10

Måndag: FM spenderades i Svarbäcksmålas pulkabacke. Den var betydligt brantare än den vi har i Örsjö. Nästan för brant för våra små. Vi åkte från halva backen och tjejerna var nöjda med det. Carl var med oss. Handlade på Netto. På EM kom AK o Eidi till oss på lunch – lek o middag. Mysigt!

Tisdag: M varit iväg hela dagen, så ensam med barnen. Vi var ute i blötsnön (nu är det plusgrader) vi hade snöbollskrig och fikade.

Onsdag: Barnen dagis 9-14. Städat osv.

Torsdag: Om än möjligt, ÄNNU tröttare. Nina har kanske växtvärk eller något. Hon sträcker ut benen mot mig konstant. Pga att hon sover alldeles intill mig så vaknar jag av detta. Vet att hon ”borde” sova i egen säng, men hon vägrar det. Det har även de andra två också gjort. Alla barn är olika. Vissa är supernöjda i egen säng, och andra vill ha närheten/tryggheten non-stop. Oftast är det mysigt, andra gånger är det jobbigt. Man gör precis som det passar bäst för i första hand barnet och i andra hand det som passar föräldrarna. Låt inte andra människors åsikt påverka det DU och BARNET vill göra och det som blir bäst för ER! Det har jag alltid sagt och håller fast vid. Ingen annan ska bestämma för hur just du/ni vill ha det. Punkt på det! Haha!

Fredag: Ja, behöver jag skriva det… i princip NOLL sömn. Mike varit iväg o donat med de andra husen. Strul där återigen med avloppet. Segt och dyrt… Fick vila mig lite på fm, men kunde inte somna. Vet inte vad det är. Någon slags moderlig ”överlevnadsvakenhet” kickar in såhär. Den där instinkten som bara måste vaka över sina barn ändå. Janis har varit här på kaffe och sedan har han sågat ner en massa stora träd borta vid husen på Växjövägen. Hemma hela dagen.

Lördag: Fortsatt sparkande av Nina i natt också. Tog ut barnen på en runda på balanscyklarna under tiden Nina sov. Janis hit på kaffe igen. Var i stan och handlade på Lidl. Mathias, Zoi och barnen hit på middag och Mello-häng på EM/kvällen. Maya orkade vara vaken hela finalen. Anna och Alva tittade in en sväng också på lite efterrätt och vi spelade spel m.m allihop.

Söndag: Eftersom barnen varit vakna lite längre igår pga melodifestivalen så fick vi en aning sovmorgon. Upp runt 08.30. Nina sovit mycket bättre i natt, gött! På EM åkte Maya och jag till Kalmarsalen för att titta på ”Duran och Mollans” välgörenhetsgala. Vendela sjöng i kören där. Så kul att komma iväg lite, speciellt med lite egentid med Maya. Efter showen åt vi på Mc`Donalds innan vi åkte hem. Mkt trevlig EM. Nöjd Maya! Jag lovade att Lara ska få sin egentid med mig imorgon. Få se vad jag hittar på till henne.

No comments: