Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Sunday, March 25, 2018

V12

Måndag: Haft en heldag hemma. Lekt massor med barnen. Allt från att klä ut oss, målat, dockor, pysslat osv. På EM var vi ute och lekte på trädgården med snön som fortfarande ligger kvar. Undra när våren kommer?

Tisdag: Barnen dagis 9-14. Jag satt vid datorn och gjorde lite alla möjliga ärenden som jag aldrig hinner när alla barnen är hemma. Bland annat så har jag nu accepterat Ninas platserbjudande om att få börja skolas in här på förskolan i Örsjö. Skönt att hon fick plats. Jag skrev ju innan att det är 37 barn inskrivna för tillfället, tro det eller ej, men nu har två till börjat. Snacka om många barn just nu på vår lilla byskola. Skoj! Tog en 3km promenad. Påskpysslat med barnen när de kom hem från dagis och lagade en engelsk klassiker till mellis: sausage rolls.

Onsdag: Barnen dagis 9-14. (”Rocka sockorna dagen” idag, men det fattade jag inte förrän på EM) Jag gick en 4km promenad. Soligt och fint. Nina hängde på i vagnen i 20min innan hon fick nog. Haft lönesamtal med chefen idag via telefon. Bli spännande att se sen hur mkt lönen ökar med. Det är viktigt att man inte glöms bort bara för att man är föräldraledig. Hon sa att när jag återgår i tjänst så kommer jag att få vara kvar i Långasjö i alla fall (men vet ännu inte i vilken klass), så det känns jättebra.

Torsdag: Barnen dagis 9-14. Till stan en snabbis (Netto och lämna loppisgrejer) och sen till Svartbäcksmåla och åkte 5km skidor där i deras fina spår. Lite skillnad på att åka där än att åka runt i skogen här hemma, hehe. Dock var snön väldigt ”blöt” så det gick trögt att åka. Fast det gör ju egentligen inget, då bränns ju bara ännu fler kalorier bort. Jag är ju långt ifrån något proffs, så det var lite roligt när jag mötte två killar som precis skulle börja åka (som såg ut som proffs). De frågade; hur var status på spåret? Hm, mitt svar blev ett mumlande ”bra typ” haha. Hämtade hem barnen vid 14. Lara var inte på humör och gallskrek hela vägen hem…suck.

Fredag: Till Svartbäcksmåla och åkte 5km igen. Denna gång gick det snabbare pga snön var ”krispig” eller hur man nu ska förklara, så skidorna gled fram fint. När jag kom hem tog jag tjejerna till Åsabacken här i Örsjö så att de fick åka lite pulka en stund. Väl hemma igen så lagade jag köttbullar med pasta, och sen pannkakor till efterätt. Det var uppskattat av barnen. Eller i alla fall av de som äter, den tredje lilla tösen är fortfarande såå kinkig med maten. Hon petar bara i sig pyttepyttesmå bitar, fattar inte hur hon orkar leka så mycket som hon gör om dagarna. Hon dricker knappt nån välling heller. På EM sen så fick vi besök av Hanna, Melissa, Rasmus och Ester. Mycket trevligt. Alltid så gosigt att få bebismysa lite.

Lördag: Efter frukost så tog jag en cykelrunda på 8km. Kroppen var seg som kola och däcken var opumpade så det gick jäkligt trögt. Men som sagt, ju jobbigare det är ju fler kalorier bränns, haha. Efter lunch så åkte vi hela familjen till simhallen. Barnen älskar att vara där. Resten av kvällen var vi bara hemma och slappade.

Söndag: Började dagen med en PW på 5km. Runt 11 åkte vi till Flygsfors och käkade våfflor plus middag. Barnen har alltid så skoj hemma hos morfar och Karin.
Vips så var ännu en vecka till ända.

Vyn över Örsjösjön från min cykelrunda.

No comments: