Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Thursday, March 08, 2018

V9

Måndag: Pulkabacken på fm med Maya och Lara. Lara på tjurhumör så det var väl inte så där speciellt kul…Annars inget speciellt hänt idag. Hemma-lek på EM. Pyssel och städat osv.

Tisdag: Barnen dagis 9-14. Mike, jag och Nina i stan. Handlade på Willys för en gångs skull. Satt vid datorn och betalade räkningar, kollat mailen och fört över fotografier från telefonen m.m.

Onsdag: Idag är det exakt 7år sedan jag fick beskedet att cancern är borta! Det har snöat massor här de senaste dygnen. Typ ca 70cm på två dygn. Tog barnen till dagis i pulkorna. Mysigt. Marcin här på kaffe. Carl här idag. Städat lekrummet. Hemmasysslor resten av EM. Lek med barnen osv.

Torsdag: Det har fortsatt att snöa mycket. Barnen dagis 9-14. Storstädat hela huset. Annars lugn dag.

Fredag: Nina varit vaken mellan 01-03 ca. Varit i simhallen på FM allihop. Kul. Alla barnen gillar verkligen att vara där. Målat naglarna och pysslat m.m. med My/L när N sov. Skottat, fixat ved osv. Hemmakväll.

Lördag: Nina vaken en stund i natt igen…Jag var i stan (ensam för en gångs skull). Lämnade lite gamla grejer till RIA, second hand och tittade runt och gjorde lite små fynd som vi kan ha till husvagnen m.m. Bakade kladdkaka på EM med tjejerna. Var på återvinningen och slängde massa skräp. Annars lugn dag, satt och sorterade lite bland fotografier osv.

Söndag: Nina varit vaken inatt mellan ca 02-04. Segt. Erika o familj hit på kaffe 10-13ca. Var ute med tjejerna en stund i snön på EM. Carl hit. Spelat spel osv. Lagade chicken Sunday dinner.

En bra vecka trots lite sömn. Nina har ju alltid vaknat flera gånger per natt enda sedan bebisstadiet, men nu har hon börjat ”krångla”. Hon rullar runt och är vaken under längre stunder. Det är jobbigt. Får ingen sammanhängande sömn alls. Jag har inte haft energi till att fortsätta mina skidrundor/träning. Tråkigt för jag var verkligen igång där ett tag. Lyckades gå ner från 72kg-70kg, men sen sprack det. Kanske p.g.a. för stark kosthållning + för lite sömn? Det kändes i alla fall som att kroppen skrek efter näring, så nu har jag gått upp de där jäkla 2 kg igen…suck. Ok, nu till det positiva istället; Vi är alla friska och krya, goa o runda!

No comments: