Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Tuesday, April 10, 2018

V13

Måndag: Började dagen med ett längdskidpass på 5km i Svartbäcksmåla. Efter det handlade jag på Lidl och hämtade hem Cissi till oss på lunch och lek med barnen mellan 12-17. Jätteskoj!

Tisdag: Mike har varit iväg hela dagen så varit själv med barnen. De var dock på dagis mellan 9-14 så jag och Nina tog det lugnt hemma. Hemma resten av dagen. Tränade lite styrka, annars inget speciellt.

Onsdag: Barnen dagis 9-14. Fick reda på av personalen där att tjejerna (Lara och Nina) bara kommer att fortsätta få gå 15h/vecka pga att Mike är sjukskriven, trots att jag jobbar 100%. Så han kommer att få ha barnen hela måndagar och fredagar själv + Maya slutar vid 13 och får inte gå på fritids alls… Det känns inte så bra. Men det får väl gå… Nybro kommun som har bestämt att det ska vara så. Egentligen (som reglerna varit innan och säkert är i flertalet andra kommuner) är att om den ena föräldern jobbar och den andra är sjukskriven så ska barnen få gå på förskolan de timmar som den sjukskrivna föräldern skulle ha jobbat. När barnen var på dagis och Nina sov så passade jag på att åka till simhallen och simmade 1000m. Skönt! På EM lagade Mike en jättegod English stew = gryta.

Torsdag: Skärtorsdag. Klädde upp barnen till påskkärringar och påskhare. Dagis 9-14. Jag PW 5,3km med Nina i vagnen. Gjorde påskriset tillsammans efter dagis. Fick besök av 12 st påskkärringar hos oss på EM. Barnen delade ut godis till dem. Varje gång det knackade på dörren blev de helt till sig/såå glada. –”NU kommer det ännu fler”! Så söta! På kvällen sen kom PG och tog några öl med Mike och spelade lite spel med oss och tjejerna. Jag tog en promenad på kvällen sen 45min.

Fredag: Långfredag. Efter frukost åkte jag till svartbäcksmåla och åkte 5km skidor. Vid 12-tiden fick vi besök av Erika o fam. Vi fikade/lekte och bytte påskägg. Runt 13-tiden kom mamma och vi åt middag (lamm) tillsammans. Fullt ös på barnen; lek med mormor. Promenerade ner till tåget tillsammans.

Lördag: Påskafton. Vi spenderade dagen ute i Flygsfors med morfar och Karin. Vi åt jättegott påskbord m.m.

Söndag: Linn och barnen var hos oss på lek och fika på FM. Runt lunchtid tog Mike Maya och Lara till Paulinas och barnen bytte påskägg och lekte. På EM kom Martin A hit på besök, käkade middag osv.

No comments: