Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Tuesday, April 24, 2018

V16

Måndag: Hemmadag. Sotaren var här. Det var spännande tyckte tjejerna. Var på återvinningen med massa skräp. Kollade på filmen ”Madicken”. Lagade ”shepards pie” till lunch. Ute hela EM sen. Lekparken, en promenad med balanscyklarna och sen hemma i trädgården. Marcin kom på kaffe. Vi ger fortfarande Cairo kortison och hon mår än så länge ok verkar det som. Få se när vi ska in och göra ultraljud igen för att jämföra ”knölarna”.

Tisdag: Dagis 9-14. Mike och jag (+ Nina såklart) var i Kalmar hela dan fram till 13.30. Massa ärenden. Käkade på Thai Silk, vilket var svingott! Sådan himla fin och fräsch sushi de hade där. Åt nästan ihjäl mig, hehe. Stannade till på RIA Second hand på vägen hem och gjorde en del fynd. Hämtade barnen, gjorde en smarrig smootie och sen lekte vi ute en lång stund. Tvättade bilen m.m. Badade alla och städat och plockat under kvällen.

Onsdag: Barnen dagis 9-14. Trött idag pga att jag inte kunde somna förrän 03.30…så många tankar som snurrar i huvudet nu. Mike varit och lämnat husvagnen i Kalmar för lagning av trasig dusch. Jag och Nina har lekt. Vid 13 åkte jag till Emmaboda Hälsolyft för lite massage/zonterapi för min nacke och rygg. Skönt! Hemma och lekt ute sen hela Em. Soligt och varmt, ca 20C.

Torsdag: Dagis 9-14. Jag åkte in till stan ensam. Handlade lite planteringsblommor på torget. Köpte sushi och satte mig i solen på en gräsplätt och bara njöt av lugnet en stund. Handlade Lidl och sen hem. Hämtade kidsen vid 14 och sen hängde vi hemma ute i trädgården hela EM. Grillade och mös i eftermiddagssolen.

Fredag: FM utelek hemma hos PG, Anna-Carin och barnen. M o PG körde bort grenarna från de nerhuggda träden. På EM grillade vi hemma hos oss tillsammans med Björk/Zoi och barnen + Anna/Axel med barnen. Mycket trevlig kväll.

Lördag: På FM städade vi ur garaget. Fyllde ett helt släp med grejer till tippen. Galet vad man samlar på sig (eller rättare sagt Mike) för skit, hehe. Sofie och Signe var här på fika och lek på EM. Så mysigt!

Söndag: Startat projekt ”snygga till altanen” genom att riva halva delen. M körde bort det till tippen också. Få passa på nu när vi har lånat ett släp av en kompis. Solig dag, så vi har varit ute hela dagen. Spelat kubb med barnen och snyggat till ännu lite mer inne i garaget. Grannpojken Lex var här en stund och lekte.

Nina har nu blivit hela 15 månader.

No comments: