Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Tuesday, May 15, 2018

V17

Måndag: Handlade på ICA på FM. Annars har vi inte gjort så mkt idag. Varit hemma. Lekt ute i trädgården. Jag har gått igenom och rensat 2 stora flyttlådor (som stått i garaget) med prylar från när jag var liten och gamla skolarbeten osv.

Tisdag: Dagis 9-14. Mike körde till Göteborg i morse. Han hade läkartid på ryggradsinstitutet där idag på EM. Sen stannade han kvar där över natten hos Emil och Anna. Jag och barnen var bara hemma och lekte/städade och plockade. Det blev en del tecknat på TV´n. Lara är fortfarande ofta på tjurhumör och då är hon inte lätt att tas med. Vi lekte ute på EM och tog hand om en massa tvätt.

Onsdag: Tog Lara till dagis 9-14, men Maya fick bli hemma idag. Hon mår bra, men hade bara ingen lust att gå. (Bästisen ledig…så kan ju bero på det). Mike kom hem på EM.

Torsdag: Jag har namnsdag idag. Barnen dagis. Mike hämtade hem husvagnen från Kalmar. Den har varit på lagning. Trasig varmvattensblandare till duschen. Hemma resten av dagen. Utelek med barnen på EM. Börjar få riktig ångest för att börja jobba nu. Vill inte att denna underbara föräldraledighet ska ta slut.

Fredag: Mike varit iväg på FM och hjälpt en kompis. Björk kom hit på lunch sen. Marcin kom på keffe. Lek på lekplatsen på EM då Mike var iväg igen.

Lördag: Idag har vi varit i Alsjöholm hos Kinga och fått träffa deras lille nyfödda son. Så gosigt att få bebismysa lite. När jag såg skillnaden mellan Nina och den lilla bebisen så insåg jag att hon verkligen börjar bli stor nu. Hua. Panik. Haha. Lekplatsen hemma på EM. Marcin kom på kaffe igen. Mike fixat rosten på Audin. Slog i min tå/fåt superhårt i bordsbenet. Galet ont gjorde det. Kändes som jag bröt en tå.

Söndag: Tån värkt som tusan, fått halta fram. Zoi och barnen kom ut till oss en stund på lite kaffe och lek. På EM grillade vi hamburgare. Det var en varm, solig och fin kväll.

Min underbara familj på lekplatsen tillsammans med en av katterna, Gypsy.

No comments: