Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Friday, May 25, 2018

V20

Måndag: Varit borta på Växjövägen på fm och använt högtryckstvätten för att spola av framsidan (inför målning) på det gråa huset. Till stan efteråt och handlade cement på Jem och Fix och handlade lite på Lidl. Nina sov 2 timmar idag. Jag och tjejerna åt lunch ute på en filt i skuggan och spelade ”rävspelet”; det nya intresset. På EM grävde jag klart och cementerade kanterna till grusgången plus fyllde på med nytt grus. Klart! Lex kom och lekte hos oss en stund på kvällen. Känns mkt bättre i foten nu, dock inte helt ok än.

Tisdag: Dagis 9-14. Marcin hit på kaffe. Till stan och handla sandlådesand och mer cement osv. På EM rensade jag ogräs i häcken på framsidan av huset. Ska även där gräva upp ett ”spår” och lägga en rand cement där för att det ska bli snyggt och så att inte ogräset kan växa där, alltså på insidan av häcken, inte ut mot vägen. Tufft och svettigt att jobba i värmen, puh. Lex kom och lekte en stund till på kvällen och jag fick även spana in lilla nyfödda Jamie (grannarna på baksidan). Så söt såå.

Onsdag: Dagis 9-14. Spenderade FM borta på Växjövägen igen med att flytta ännu mer grenar och ris. Det är en STOR hög så det kommer ta flera tillfällen. Varmt som tusan. Det fina vädret håller i sig. På EM kom Ksenia, Aida och Kadir till oss på middag och lek. Jag fortsatte med ogräsrensningen.

Torsdag: Förskolans dag. Barnen sprungit ”Bamseloppet”, ätit glass osv. M, Nina och jag till stan; miljöstationen med en massa skräp, ÖoB, Jem o Fix, Lidl m.m. Klippte häcken på framsidans insida. Björn hit på kaffe och Lex lek. Sen på EM 16-19 hade jag APT-möte i Långasjö med jobbet. Vi grillade korv och det var även föräldramöte där. Fick reda på vart jag ska jobba, med vem och ungefär vilka ämnen som jag ska få, berättar mer längre fram.

Fredag: Hade inskrivningsmöte för Mayas förskoleklass med nya rektorn på FM. Efter det åkte vi iväg med husvagnen. Vi hamnade på Skruvs vildmarkscamping. Det var jättefint där. Badade, grillade, promenerade osv. Det var mest pensionärer där så det var lugnt o skönt.

Lördag: Sovit väldigt dåligt i natt. Mike har snarkat och Nina vaknat 100ggr… Det var marknad i Skurv idag så vi kunde inte åka hem med husvagnen förrän på EM. Mysig liten marknad. Tjejerna hade skoj. När vi kom hem så lekte vi ute med vattenspridaren på trädgården.

Söndag: Idag var det marknad här i Örsjö. Vi gick flera gånger. På EM åkte vi till Smedby och gick på Eidis 3årskalas. Fint avslut på denna veckan.

Vackra vyer i Skruv.

No comments: