Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Tuesday, May 29, 2018

V21

Måndag: Till tandläkaren med Lara på FM. Envisa unge som vägrade att sitta i stolen, vägrade att prata med tandläkaren och vägrade att öppna munnen. Fick en ny tid i augusti istället. Så tråkigt. På EM klippte vi gräset och hängde hemma i trädgården.

Tisdag: Dagis 9-14. Har typ fått ”nackspärr” eller något. Fruktansvärt ont i vänster skuldra/axel/nacke, det drar hela vägen ut i armen. Käkar nog vidare på dessa Naproxen några dagar till tror jag. Foten är i alla fall nästan helt återställd så att kommer kunna börja träna snart någon gång när energin kickar in. Har lyckats gå upp ytterligare 2 kg…blä. Var hos Ida mellan 11-13ca och fick bebismysa med lilla Leia. Efter hämtning på dagis så lagade jag pannkakor till mellis. Mollie och Lukas kom sen förbi och de lekte hos oss och på lekplatsen ända fram till kl 17. På kvällen gick vi en runda med dubbelvagnen/cyklade och lekte en timma till på lekplatsen i kvällssolen. Mysigt.

Onsdag: Dagis 9-14. M hämtat hem husvagnen från Kalmar (den har varit på lagning igen (tur garantin fortfarande gäller) denna gången var det två av fönsterna som hade lossnat plus blandaren till duschen inte blev ok lagad sist. Satt vid datorn en stund och la för SISTA gången in om föräldrapenning på f-kassans hemsida. Lite sorligt att är så. Man har ju gjort det så många gånger, men nu var det sista på minst ett år. Har flera dagar kvar som jag kanske ska ta ut om jag går ner i arbetstid framöver, men ska i alla fall jobba minst 12 mån 100%, sen får vi se. På EM tvättade vi bilarna och tvättade av vagnarna osv. Fyllde även våran pool på altanen som barnen kan bada imorgon efter dagis i. Den rymmer många liter så det tog hela kvällen.

Torsdag: Dagis 9-14. Maya fick gå till 15 för hon hade ett möte med fritidsverksamheten där. M, jag o Nina var borta på Växjövägen och började med att sätta puts på framsidan av ena huset där det trillat bort. Ska målas om längre fram. På EM blev det bad i poolen och häng på lekplatsen.

Fredag: Jag till stan på FM. Köpte present till barnkalas på söndag, boka möte på banken, handla Ica och sen tandläkartid. Jag har inte så bra tandstatus (påbörjan till flera hål och mkt tandsten) så fick en genomgång av tänderna, putsning och extra flour. De ska hålla lite mer ”koll” på mig framöver med tätare kontroller osv för att förebygga fler hål. Ska in i juli och laga 3 hål. På EM kom mormor och hälsade på mellan 15-17. Efter det var vi på födelsedagskalas hos Marcin 17-22 på kvällen. Frida och Eidi sov över hos oss.

Lördag: Frukost med Frida och Eidi, sen de hem med tåget vid 11. Mike tog med Maya och Lara till Marcins för att äta tårtan som vi inte hann med igår (blev så sent). Nina och jag vilade tillsammans en liten stund. Sen var vi bara hemma resten av dagen. Det var mulet/duggregn idag. Det blev pyssel, spel, lek med slime och tecknat m.m.

Söndag: Morsdag. Mike tog tjejerna till stan och kom sen hem med blommor och choklad + McDonaldsmat. Gotte! Kl 14-18.30 var vi på Williams (vår Gudson) kalas i Lindås. Han fyllde 8 år idag.

Min mina stora 6-åring! Kan inte fatta hur tiden gått så fort och att hon till hösten ska börja F-klass.

No comments: