Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Wednesday, October 07, 2009

Matte...suck

Idag har jag huvudvärk. Sov inte så många timmar inatt, satt uppe till sent och steg upp vid 7. Körde till min studiegruppskompis Ida i Kalmar och var där vid 9 tillsammans med Annie och Mattias från klassen. Vi satt och räknade matte till ca 12.30. Käkade goda ostfrallor och drack kaffe :) Just nu är vi allihopa lite förvirrade för vi förstår inte riktigt hur vi ska räkna. Meningen är att vi ska lösa olika tal med basen t ex 7 istället för 10. Exempelvis en fråga kan vara "Addera 66 och 55 skrivna med basen 7 i positionssystemet" el "Bestäm följande tal i basen tio (11110) med basen 4" osv. Suck.
När jag kom hem var jag helt slut i huvudet trots att vi faktiskt inte fick så mkt gjort. Vi mailade vår lärare för att be om hjälp, men han har inte svarat än.
Väl hemma blev jag underättad om att Tomi har kontrollerat min bil och han är nästan säker på att den kommer gå igenom besiktningen utan anmärkningar vilket är en bonus om så blir fallet. Den 23 oktober skall pärlan in på den årliga kontrollen. Håll tummarna för att det kommer gå bra!
Äntligen har snookern börjat igen. Det är Glasgow Gran Prix. Tyvärr så är min favorit O´Sullivan redan utslagen. Han pallade inte trycket mot Higgins. Fan. Men men, jag får väl kolla vidare på de andra istället.

No comments: