Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Monday, October 05, 2009

Shoppat

Nu när delkurs två har börjat så har vi inte lika många lektioner vilket betyder att jag får mer tid till annat. Vi hade en föreläsning i fredags och har inte nästa förräns på fre. Har fixat och donat en hel del hemma. I fredags tog jag en shoppingtur efter skolan. Var ute på City Gross i Kalmar och handlade lite. Hittade en jättesnygg matta som eg kostade 2499 kr. Stod o tänkte ett bra tag om jag skulle köpa den el inte. Gick till och med ut i bilen och började köra iväg efter att jag tänkt att den var för dyr, men jag ångrade mig och pinnade in i affären igen för att köpa den. (det var 30% rabatt oxå) När jag kom till kassan var jag beredd att betala ca 1600 kr, men kassörskan ber mig endast om 559 kr. HAHA!!! Happy days! :) Var även en runda på Jysk och köpte ett helt nytt set med turkosa handukar och 4 nya fräscha kuddar. Firade hemma med en god middag och vin på kvällen.
På lördagen var jag lite allmänt bakis och låg hemma på soffan nästan hela kvällen, var bara iväg en runda till Nybro för att lämna av och hämta Mike som var på en fest. Köpte en bit smörgåstårta och satt ensam framför tv´n hela kvällen.
I söndags städade jag huset och lagade en jättegod söndagsmiddag.
Idag har jag varit i Kalmar med Mike och Carl. var på IKEA för att se till att vi får hem badrumsskåpsdörren nån jä... la gång. Fick nämligen två vänsterdörrar till skåpet. De sa att det skulle ta 5 dar, det har gått över 3 veckor. Köpte lite turkosa prylar till badrummet och fyra nya byråar. Har ju inga garderober så måste ha nånstans att lägga alla kläder. Har även inhandlat lite annat smått och gott till huset. Var på mediamarkt för att se om tv´n var klar, men de sa att den inte var klar. Vi fick bensinpengar pga att vi varit där nu 2 ggr vilket var bra. Sen precis när vi kommit hem, efter 1 min så får Mike ett sms "Din tv är nu redo att hämtas.." lite surt...får åka tillbaka imorg.
När vi kom hem från allt shoppande så tog jag en långpromenad i höstsolen tillsammans med hunden Jimmy. Var ute ca 75 min, har nu hittat den perfekta rundan. Tog även ett 15 min solning i stan. Idag har vi haft fint väder. Igår och i söndags så var det regn och storm.
Nu blir det fullt pluggande tisd-fre. Läser just nu en delkurs som heter "Matematik för de tidiga skolåren". Ska lägga upp lite kort sen på badrummet, mattan och de fina byråarna :) Riktigt nöjd! Mattan är dock mkt snyggare IRL, bilden gör den icke rättvisa tyvärr.

Carl och Mike äter söndagsmiddag

Mattan. Under ligger IKEA-lådorna med byråarna, usch vilket jobb det kommer bli att sätta ihop dem.

No comments: