Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Wednesday, October 21, 2009

Tre land på en dag


Puttgarten, där vi inhandlade alkoholen

Inne i "affären"
Shit pommes frites säger jag bara till att köra 900 km på en och samma dag. I måndags körde vi till Tyskland (Puttgarten) för att inhandla alkohol. Mike började att köra, men vi kom bara till Hässleholm och sen bytte vi. Carl och Mike satt och drack öl och jag körde vanen. Det var kul ett bra tag men de sista 3 timmarna var inte så roliga. Jag hade riktigt ont i huvet och det var en massa djur på vägarna. Körde ihjäl en uggla av nåt slag och höll nästan på att köra på ett rådjut och en älg som stod mitt på vägen.
Vi fick en hel del alkohol med oss hem. Det var tur att vi körde när vi gjorde för om vi hade väntat 20 min så hade vi kommit försent till affären. Vi hann precis med färjan över och hade 30 min på oss att handla. Det var också tur att vi inte köpte mer en den lagliga mängden eftersom vi blev stoppade av tullen/polisen på gränsen mellan Danmark/Sverige. Fick blåsa alkotest också vilket såklart var ok.
Höjdpunkten på resan var att köra över öresundsbron. Har alltid velat göra det faktiskt :) Trafiken mellan Malmö och Rödeby var dock inte så rolig, det var mitt i rusningstrafiken och det fanns typ 5 filer att köra i och jag är ju inte direkt så van vid det så det var lite tufft att koncentrara sig på all trakfik runt omkring sig.
Vi var hemma i Örsjö runt 4 på morgonen. Sen var det bara att stiga upp igen runt 9 för att åka till skolan på tisdagen.
Idag har jag pluggat hemma hos Ida tillsammans med Annie och Mattias. Fikade även goda frallor o kaffe. Var en runda på stan efteråt och ha nu inhandlat den första julklappen! När jag kom hem så satte vi upp hönsnät på balkonen så nu kan katterna få gå ut där och lufta sig. De står alltid där och jamar så nu får de äntligen som de vill :)

No comments: