Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Tuesday, October 27, 2009

Torsdag---> idag

Nu är det några dagar sedan jag skrivit, sammanfattning:

Torsdag 22 aug: Hade föreläsning i skolan, fortsättning i matten. Sedan var jag och en studiegruppskompis (Marie) på besök i Transtorpskolan för att göra en VFU-uppgifts intervju angående matematikundervisning med hjälp av laborativt, konkret material m.m. Spännande, fick en hel del tips på olika spel osv som man kan använda sig av. Var en sväng hos Ida efteråt och fick våfflor, yumm.
Fredag 23 aug: Föreläsning 8.15 - 12. Hatar att behöva vara i skolan så tidigt. Jag måste stiga upp ca vid 6.15 för att hinna i tid, alldeles föör tidigt...:( På eftermiddagen besiktigade jag (Ida följde med) min bil. Tyvärr så var mitt vänstra inre bromsrör helt sönderrostat och nästan helt av. Blir ombesiktning. Kostnad runt 1000kr tror jag. Blev lite vin på kvällen som tröst tillsammans med ett städ av huset, dammsugning, tvättning osv. Alltid roligare med lite vin när man ska städa faktiskt. Det brukar bli att man städar lite mer noggrant då tror det eller ej! Lagade spagetti bolognese sen och slappade framför en Indiana Jones film.
Lördag 24 aug: Långpromenad med grannhunden Jimmy. Födelsedagsfest hos Linn på kvällen för henne, Sofie o Susse. Mkt folk och mkt trevligt. Mike spelade poker och vann lite pengar så när han var klar med tuneringen hämtade han upp mig, Susse och Wouter så åkte vi hem till Örsjö, käkade McDonaldsmat och umgicks en stund innan vi däckade. Struntade att åka in till Kalmar. Var lite sugen på det från början men sen blev det skönare att kunna åka hem direkt istället för att behöva stanna ute till 3 på morgonen eftersom det inte går en nattbuss hem från Kalmar till Örsjö förrän kl 02.20 på natten.
Hos Linn
Jag och Annie

Susse och Wouter

Söndag 25 aug: Vaknade med ont i låret och minndes plötsligt att jag visst trillade ner för Linns långa trappa när jag skulle gå ner till bilen. Kunde gått riktigt illa men tog emot mig med handen så där har jag också ont. Såg rätt roligt ut dock. Detta med att gå rätt i trappor är inte alltid så lätt på fyllan...(el vad säger du Ida..*Castle) Även susse gjorde en liten tripp i trappan inne hos Linn och missade några steg, hehe. Tog det lugnt idag, hämtade pizza i stan och hyrde två filmer, "Trick´r Treat" och "The Bloom Brothers". Soffan var skön idag.
Måndag 26 aug: Kl 10.00 - 11.00 studiegruppsmöte i skolan. Pluggade lite hemma sedan. Storstädade sedan hela huset riktigt ordentligt. Fick t o m hjälp av Mike! Avslutade dagen med att njuta av två stora glas rödvin. Lagade god kyckling i ugnen, ris ch currysås. Skar även ut en pumpa till Halloween. Fin va?

Idag: Seminarie om geometri 8.15...suck och sedan räknestuga fram till 11.00. Lämnade in bilen på verkstaden och handlade på Lidl.Se hem och mötte Emmy kl 14. Vi drack kaffe och snackade lite allmänt om allt. Fattar inte att det är 8 månader sedan vi senast sågs. Vi har inte setts sedan Åbokryssningen, heelt sjukt hur fort tiden går. Vi bor inte spec långt från varandra alls. Det tar ca 10-15 min att köra så vi ska defenitivt försöka ses oftare från och med nu. Middag idag blev en skinkstek, ris och broccoli/avokado. Tv-kväll med kattgos innan läggdags.

3 comments:

Unknown said...

Ne.. Det här med trappor e livsfarligt asså...;)

Theres Christersson said...

precis, även om man är riktigt fokuserad på stegen så är det ändå svårt! :)

Bjanca said...

Väldans läcker pumpa gumman =)