Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Monday, October 12, 2009

När man förstår så är matte kul :)

Nu har jag fått mkt mera koll på matematiken :) Vår lärare Reza Hatami är faktiskt jättebra på att förklara hur man kan tänka enklare på ett matematiskt sätt. Det som var svårt innan är nu enkelt! Kan man tänka sig?! Haha, för lilla mig som har IG i Matte B. Kanske borde ta o läsa upp den kursen? Eller inte...

I torsdags så kom Erika och hälsade på. Vi åkte till Nybro en sväng och handlade lite grejer på Lindex cch Apoteket m.m. Sen drack vi kaffe och byggde ihop en av de byråer som jag köpte på Ikea. Det tog sin lilla tid och vi lyckades tyvärr göra ett misstag.. men nu vet vi iaf hur vi ska bygga ihop de andra tre.

Byrån från Ikea som Erika o jag byggt


I fredags hade jag föreläsning mellan 8-12. Fyra timmar bara flög iväg, det var mkt lärorikt. Ida har tyvärr fått ryggskott så jag var hos henne en vända efter skolan och gick ut med hunden Atlas och bryggde henne lite kaffe. Kvällen tillbringades hos Linn med Sofie, Hanna och Jessica. Vi drack vin cch spelade spel. Jeopardy och Alias, det var hur kul som helst. :)



Sofie, Hanna, Linn o Jessica

Lördagen blev lugn. Var hemma hela dagen förutom en snabbis till Nybro, hälsade på Ida och delade en smörgåstårta. Gick även ut på en timmes promenad med grannarnas hund Jimmy. Alltid lika mysigt att gå ut en sväng, behöver röra mer på mig. Skönt med sällskap oxå, Mike är ju aldrig direkt promenadsugen om man säger så...haha.
Spenderade kvällen framför tv´n och läste lite i min bok, har nu bara ca 50 sid kvar.

Söndagen var också lugn. Var en runda i stan och handlade lite. Lagade en jättegod lasagne på eftermiddagen. Städade och tvättade. Satt uppe till ca 03.30 på morgonen och slöglodde på tv o surfade runt på nätet.

Idag har jag varit i skolan. Hade en lång föreläsing som inte var direkt bra. Var hos Ida en sväng, handlade lite på Ica till henne. Hoppas att det blir bättre snart companjera. Resten av dagen spenderandes med plugg. Har panik eftersom jag inte fått tag i den boken som vi ska ha seminarie på på onsdag. Nybro bibiliotek lyckades att missa infon till mig om att boken inte gick att fjärrlåna, så här sitter jag nu med ingen bok och ett obligatoriskt seminarie om 2 dar.
Ska träffa Ida.A, Annie (klasskompisarna) imrg 09.30 i Kalmar hos Ida för att läsa tillsammans i den enda boken som vi lyckats få tag i. Sen blir det att träffa studiegruppen vid 13 för att skriva ihop en redovisning på kap 5.
Idag när vi kom till skolan så var flaggan på halv stång. Tydligen så har någon i bibliotekspersonalen avlidit. Vet ej vem eller vad som hänt men får väl reda på det senare.
Nu blir det läggdax. Natti <3

No comments: