Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Saturday, June 19, 2010

Första veckan på jobbet avklarad

Ja nu är det alltså bara 10 veckor kvar att jobba i sommar. Första veckan har iaf gått bra. Har fått lite flera arbetsuppgifter för i år vilket känns bra. Det var lite väl segt förra sommaren eftersom det var mkt dötid att sega på. Surfade rätt mkt istället och det får jag inte göra i år.
I lördags var jag fort yr i huvet efter narkosen vilket förmodligen bara var psykisk yrsel el nåt, hehe. Jag tror mkt på detta med att om man tror att man är sjuk så blir man det också. Vad heter det nu igen? Paranoid? Äh, finns ett spec ord för det men kommer inte på det just nu. Tog det lugnt hemma med hyrfilm och pizza.
I söndags var jag ute i Västrakulla och hälsade på Suss 12-15. Käkade hemlagad jättegod rabarberpaj. Var hos Ida en sväng sedan också.
I måndags jobbade jag första dagen 07.30 - 16.30. Var hos tandläkaren för att slipa till en tand efteråt.
I tisdags jobbade samma tid (mån-torsdag, fredagar slutar jag 14.) Fick reda på att jag klarade tentan! Så glad :) Fick även reda på att ag fått löneökning för iår och att Mike får fortsätta jobba på Kährs. Det var nämligen lite snack om att de skulle säga upp ca 60 anställda så vi var lite oroliga. En superbra dag som firades med ett glas vin. Mamma följde med hem till oss och käkade fisk, potatis och sås som Mike lagade. Jättegott.
I onsdags efter jobbet så lagade vi en god pasta carbonara som avnjöts tillsammans med mitt favvo program Eastenders. I morse när jag var på väg till jobbet så krockade två bilar precis innan mig, så jag var först på plats efter att det hänt. Ingen var skadad men det låg bildelar över hela vägen och det blev köer. Som tur var hann/trängde jag inklusive några andra bilar förbi olyckan innan ambulans och brandkår kom (ca 5-10 min senare) så vi slapp sitta i kön och kom i tid till jobbet. Men tänk om olyckan varit värre och någon hade dött, blivit skadad eller suttit fastklämd t ex, fy fasen vad läskigt det hade varit då att vara först på plats. Jag hade nog svimmat. Har märkt att jag är en "tänk om människa" som alltid ska fundera mer på saker och ting och tänka ut hur det hade kunnat se ut osv.
I torsdags grillade vi en mumsig flintastek till middag. Satt i solen och drack två glas rött, underbart. Tog ut Gypsey i kopplet men såg inte när hon krängde sig ur det och helt plötsligt var hon borta...scary shit. Fick syn på henne på vägen utanför huset en stund senare och lyckades gå fram till henne och lyfta upp henne, puh! Lilla snuttan min. Tänk om hon hade rymt...
I går när jag kom hem blev det en storstädning av huset tillsammans med några glas Rosé. Lagade tacos och kollade på en film på tv.
Idag gifter sig vår Kronprinsessa och jag tänker försöka kolla lite av bröllopet på tv. Annars har jag inga planer idag. Sitter väl lite ute i solen om den kommer tillbaka igen. Ska iaf till Ida för lite Chicagospel om en stund. Funderar på att cykla tillbaka till Örsjö sendan så jag får lite motion eller ev klippa gräset. Skulle även behöva plantera om alla mina plantor som jag har inomhus. :)

Dagens gäst

Halsen känns ok nu. Det har spänt och kliat under plåstret men när jag var och fick det omlagt igen så sa sköterskan att allt såg jättefint ut förutom att det är svullet. Jag har fyra stygn som ska tas bort nästa tisdag. Längtar tills dess för det är jobbigt att duscha med plastfolie runt halsen, spec när man tvättar håret.
Sen ska jag träffa läkaren på onsdag och få svar på proverna.

No comments: