Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Sunday, June 06, 2010

Tentan avklarad

I söndags storstädade jag huset och piffade till det i hallen på övervåningen. Jag har satt dit en fåtölj, bokhylla, tavlor och annat pynt som inte varit där innan. Sen (tro det eller ej) fixade jag till gardinerna. De har varit alldeles för långa i flera månader men jag har inte kännt för att pilla med dem. Nu har jag "sytt" upp dem så de inte längre släpar i marken. Vuxenpoäng till mig! Efter allt hemmastök så cyklade jag ut en sväng med hunden till V.Sävsjö. En jättemysig grusväg att springa, promenera eller cykla på. Var iväg en bra stund och sen kollade vi film (Zorro) och käkade kycklingmiddag. Äkta engelsk söndagsmiddag.





I måndags var och hälsade på Erika, Micke, Vendela och bebisen. Fick hålla i honom en stund. Så söt. Pluggade på kvällen och kunde inte somna förrän runt 04.30 eftersom det blåser så mkt ute. Hatar när det blåser..
I tisdags pluggade jag inför tentan. Min frisör ringde och meddelade att hon tyvärr gått i konkurs så min tid för klipp och färg på torsdag gick upp i rök...jobbigt att behöva hitta ny frisör.
I onsdags satt jag ute i solen och pluggade mera. Hälsade på "Pic" en sväng. Körde ut till Flygsfors på kvällen och hämtade hem vitrinskåpet som stått i pappas källare.

Hade en båtbokfylla i källaren som nu kommer till användning



I torsdags skrev jag tenta i 4 tim. Kl 8.00 - 12.00. Har aldrig suttit så länge eller skrivit så mkt (11 sid ca) någonsin på tentatillfälle. Jobbigt, men hoppas att jag är G, det kändes iaf rätt ok. Efteråt gick vi ut 11 st från klassen och käkade lunch på Krögers tillsammans. Sen drack jag välförtjänat rosévin i solen på balkongen hemma hos "Pic" :) spelade Chicago också.
I fredags sov jag ända till 14.00. Ångest? Nädå, jag har ju SEMESTER! Mamma och jag åkte till Kalmar och käkade gott på 4-Kök och kollade på SATC 2. Filmen var jättebra och förtjänar inte alls all den dåliga kritik som den fått.
I går var jag och hälsade på farmor/far och pappa. Fikade gott och hämtade hem kartonger med grejer som jag haft som barn. Kul att återse sånt, typ teckningar, gosedjur och lego m.m. Tvättade bort pollen från bilen och städade källaren innan jag satte mig hemma på kvällen med Mike och mös i kvällssolen.
Idag ska jag iväg med Mike och kolla när han kör cross för en gångs skull. Har inte sett honom köra på riktig bana innan. Ska bli spännande. Sen vill jag stanna till vid nån sjö och sola lite innan vi kommer hem igen.

No comments: