Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Friday, June 11, 2010

Nyopererad

Så vackert vid Björnasjö, 1 mil från Örsjö


Vid Rismåla sjö


I söndags struntade Mike i att åka cross så vi hade en heldag tillsammans istället. Vi körde runt och kollade in olika fina ställen runt omkring Örsjö, t ex Agebo aktivitetesgård, Björnasjö, Örsjösjön, Rismåla osv. Vi spelade minigolf i Nybro i stekhet sol och tittade förbi när Idas bror Johan flyttade in i en ny lägenhet i stan. När vi kom hem tog vi ut katterna så att de fick röra lite på sig utomhus. Käka lite gräs och lukta på blommorna :)

Cairo i gräset


I måndags städade jag huset och handlade. var hos Ida en sväng och sen när jag kom hem så flyttade jag runt vitrinskåpet och bokhyllorna i huset så att det passar bättre. Lägger upp kort sen när allt är helt klart.
I tisdags kom skattepengarna, härligt! Var hos tandläkaren och fixade två besvärliga hål. Tog över en timme och vid bedövningen råkade ett blodkärl brista så jag blev helt bedövad i halva ansiktet ända upp till ögat. Kändes inte spec kul. Var en stund uppe i Johans lähenhet och "hjälpte" Ida att måla lite. Käkade smörgåstårta ihop och spelade sänka skepp. Har bokat/betalat stuga nu till midsommar. Vi ska vara i Saxnäs.
I onsdags var vi på djurkliniken med Tequila och Cario för deras årliga vaccinationer. Sen gjorde jag inte mkt mer än att slappa resten av dagen.
I går var det operationsdags. Upp kl 4.15 efter bara 3 timmars sömn. Ida följde med och körde hem mig sen. Det gick bra. Var inte spec läskigt att bli sövd. Kändes helt ok. Fast det var inte så trevligt att må illa sedan efteråt. Sov bort hela dagen när jag kom hem med spypåsen brevid mig.
Idag mår jag bättre fast jag har lite ont där de skar mig. Har ett stort plåster på halsen och det är ömmar. Ska ta bort stygnen om 12 dar. De tog bara bort en liten del av knölen för de ska analysera den. Sedan får man medicinera bort resten om man behöver det. Shit, jag vill inte käka mediciner.

No comments: