Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Monday, February 05, 2018

V5

Måndag: Var i Kalmar och gjorde lite ärenden. Gjorde ett fint köp som jag kommer berätta mer om längre fram. Carl följde med oss och sen hem tillsammans och lagade hamburgare.

Tisdag: Dagis 9-14. Jag promenerade 60min med Nina i vagnen. Tro det eller ej, men hon somnade faktiskt i den. Hemma och lek resten av EM.

Onsdag: Dagis 9-14. Var i stan och storhandlade. Slog rekord i hur mycket varor vi handlat någonsin. Det tog 55 minuter att packa upp allt! Haha, fy fasen alltså. Exakt like lång tid som Nina låg och sov. Så där rök dagens lilla ”egentid”. Hemma resten av EM, lek med barnen och städ o plock.

Torsdag: Dagis 9-14. Var en jobbig natt. Nina var väldigt ledsen och vaken stor del av natten. Mike och jag fick bytas av och vagga/bära henne. Så fort vi satte/la oss ner med henne så vaknade hon och grät hysteriskt. Hon är förkyld igen. Snorig och hosta. Sen sov hon 2 timmar på dagen, så då tog jag ett bad och vilade en liten stund. Carl hit, vi hämtade barnen på dagis ihop och sen lagade vi en god röd curry. Städat lekrummet och organiserat i skåpen bland målargrejorna och alla spel. Tog en kvällspromenad 40 min.

Fredag: Var på Nybro djurklinik med Cairo. Hon har gått ner i vikt och kräkts en del. De hittade ”något” i magtrakten på röntgen. + en tand som måste dras ut. Hon ska in på ultraljud i Läckeby på onsdag. Håller tummarna att det inte är något allvarligt. Tog med oss Mc Donaldsmat hem. På EM pysslade barnen och vi var även ute i snön och lekte. Nina vill vara med på allt som tjejerna gör nu. Lite svårt t ex när de pysslar med smått osv. Hon klättrar upp på stolarna (och trillar ner…) och blir såå arg när hon inte lyckas haka på sina syrror. Maya och Lara blir lite frustrerade när hon ”förstör” deras lekar och byggen m.m.

Lördag: SNÖ i massor. Ca 24cm kom det igår + idag här i Örsjö. På FM och lunch var vi hos Linn med familj. Tjejerna lekte och hade jätteskoj. Vi åt lunch och fikade gott. På EM hemma så gjorde tjejerna en snögubbe tillsammans med Mike och lekte ute i snön. Jag åkte längdskidor 40min/3km. Sen tog jag ett bad tillsammans med Nina. Maya och Lara valde en film och fick lite chips. Lördagsmys.

Söndag: Vaknade runt 05, svettig av mardröm. Har sällan mardrömmar, men ibland så kommer de. Åkte längdskidor 40min/3,2km. Sen åkte vi till Flygsfors, till morfar och Karin på fika och middag. Semlor, Söndagsstek och god citronpaj. Mätta och glada kom vi hem runt 19 och la barnen. Glodde på en film och söndagschillade. Idag har Mike och jag förlovningsdag. I år 11år som förlovade. Det blir väl bröllop NÅN gång i alla fall...haha

Nya sysselsättningen. Så kul att snön kom tillbaka!

No comments: