Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Wednesday, February 14, 2018

V6

Måndag: Åkte längdskidor 45min/3.2km. Mike varit i Nybro och fixat med ett nytt bilbatteri till Audin. Spelat ”diamanten” med tjejerna två ggr när Nina sov. På EM gick vi ut i snön och lekte. Sen kom Anna och barnen på lek och middag. Skoj!

Tisdag: Dagis 9-14. Lara ledsen vid lämning. Mammahjärtat brister, men jag vet att hon har roligt där sen när gråten släppt. Hon brukar inte alls vara ledsen vid lämning, det var nog bara att jag var lite stressad. Åkte längdskidor 45min/3km. Mike iväg till sjukhuset med Carl. Jag ansökte om lärarlegitimationen (äntligen) på skolverkets hemsida under tiden Nina sov. Utvecklingssamtal (Lara) kl 13.30. Allt ok! Hon är så hjälpsam, rolig och tar för sig mera. Kul att höra. Hemma på EM. Badat alla ungarna och lekt ”gömma sockan”. De kommer på så många lustiga lekar, och vill såklart involvera mig i dessa, haha.

Onsdag: Dagis 9-14. Mike tog Cairo-cat till veterinären i Läckeby för att göra ett ultraljud på buken. Tyvärr visade det att hon har mkt förtjockad vävnad på lever, mage, lymfkörtlar och tunntarma. Vi ska prova med kortison några veckor och sedan göra ultraljud igen för att se om det blivit någon skillnad. Det ”kan” ju vara en inflammation bara. Men känslan säger att det är värre…Så ledsamt. Åkt längdskidor 49min/3,9km. Promenad 35min på kvällen. Vi har massor av snö nu och det är minusgrader ca -10-15 på natten och -1-3 på dagen.

Torsdag: Lara magsjuk. Hon har kräkts hela natten och fm. Stackars liten. Jag och Maya var i stan. Biblioteket och tandläkaren. De tog bort tandsten. Inte speciellt skönt alls. Jag har känsliga tandhalsar och blöder väldigt lätt i tandköttet. Hua. Maya var så duktig och satt och tittade på i 35min. Åkt längdskidor 50min/3,8km. Tvättat och skurat huset.

Fredag: Mike och Maya var i stan. Apoteket och Lidl m.m. Varit hemma hela dagen. Lara vilat. Vi har spelat spel och tittat på tecknat. Lagade en god och mustig kycklingsoppa med ingefära/vitlök och massa grönsaker m.m. Skidor idag igen; 50min/4km.

Lördag: Lara mådde helt ok på FM. Vi andra har klarat oss än så länge. Carl hit. Jag åkt skidor 50min/4km. Maya ville också prova, så vi var ute en sväng på EM. Hemma hela dan. Lekt play-doh osv. Fått börja att ge Cairo kortisontabletterna nu. Hoppas det hjälper henne. På EM spydde Lara en gång till och bara en halvtimme efter hon spytt så börjar Maya spy. Hon spydde två ggr och sen inget mer.

Söndag: Barnen helt utslagna. Fick bli en dag i soffan framför TV´n. Jag skidor igen; 53min/4,5km (rekord) Sen lagade vi en god Sunday dinner (beef). Städat och skurat huset rent från baciller.

No comments: