Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Wednesday, September 30, 2009

Höstpromenad



Nu är hösten här igen. Härligt :) Jag gillar verkligen hösten. Det är så mysigt med alla fina färger på löven. Igår var jag ute och tog en långpromenad på en tim o 25 min med grannarnas hund. En jättemysig collie som heter Jimmy. Har varit ute på några promenader med honom på senaste, känner att jag behöver komma ut och röra lite på mig. Man blir så trött i huvudet av att sitta inne och plugga för mycket. Mailade in min läremedelsgransking igår så nu är delkurs 1 (eller eg 3) över. Var inne i skolan idag på introdukitionen till delkurs 2 (som då eg är 4). Gillar inte schemat som vi fått sådär jättemkt eftersom vi går oftast 13-16.45 och på torsdagar och fredagar. Kommer bli lite segt att gå till nästan 17.00 på fredagar...man vill ju ha långhelg :) Efter skolan idag hämtade jag upp mamma utanför sjukhuset och sen så var vi på City Gross och handlade lite, hon köpte en dammsugare. Var sen förbi Ida´s en sväng och handlade lite på Willys. När jag väl kom hem så stod Mike o Pierre där och väntade på en gubbe som skulle komma och laga värmepannan som gått sönder. Att det alltid ska vara nåt som hela tiden går sönder....suck, är det inte det ena så är det det andra. Hoppas vi får tillbaka tv´n som gick sönder för ca 14dar sen snart. Sitter nu med en gammal skrutt som tar ca 114 startförsök innan den kommer igång...

Har inte skrivit på några dagar, men det har inte hänt så spec mkt. I fredags umgicks jag med Ida. Vi var på stan, träffade på Petra och hennes 4 månader ugna son Jesper. Jättesöt. Handlade en ny top på stan. Käkade en räkbaugette och drack kaffe på Idas balkong. Vi sitter fortfarande ute trots att det börjar bli kallt "våga vägra vinter" :) fredagskvällen blev lugn, lagade en god kycklingrätt som jag fick av Petra en gång i tiden och drack lite rödvin. Glodde lite på tv och läste en hel del i min bok.
I lördags var jag hos Ida, hon hade inflyttningsfest. Det var jättetrevligt. Jag hängde på Linn, Sofie, Simon, Niklas, Markus, Mattias etc till Kalmar och dansade loss på Palace. Det var ruskigt bra musik faktiskt. Helbra kväll som avslutades med en korv/mos med "grönt"( = bostongurka) och räksallad :D



Söndagen var lugn. Hyrde några filmer och käkade en pizza. Läste även lite mer i boken.
I måndags satt jag hemma och skrev på min läromedelsgranskning och åkte sen in till stan för att träffa Ida en stund och ge henne skjuts till frissan. Var uppe hos mamma en liten stund också. Gick sen en 70 min promenad med Jimmy i skogen.

No comments: