Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Sunday, November 01, 2009

Fredag fest, Lördag mys

Onsdag 28 okt: Denna veckan har jag fått stiga upp tidigt varje morgon vilket är lite ovanligt...idag kl 7. Till Kalmar för att hemmaplugga hos Ida i klassen tillsammans med Mattias och Annie som vanligt. Satt från 9-13 och fick en massa gjort! Efter det hämtade jag upp bilen från verkstaden. Blev glatt överraskad att det "endast" kostade mig 725kr. Kan rekommendera skroten/verstaden vid PLM-rakan (vad den nu heter vet jag inte..)Mike och Karl har varit iväg hela dagen och kört motorcross idag så jag lagade middag till dem. Ham, eggs and chips, kan det bli mer engelskt? :)
Torsdag 29 okt: Jag har namnsdag (Viola) idag! Fick som vanligt inga gratulationer men hade inte förväntat mig det heller. Ibland brukar farmor ringa och gratta men antar att man blivit lite för gammal för det nu...bugger...
Kusin Erika kom till mig idag kl 9-11, vi drack kaffe och byggde ihop ytterligare en byrå. Sedan blev det plugg och seminarie i skolan 13-16.30.
Fredag 30 okt: Plugg hos Ida i Kalmar 10-12.30, fika och sedan till skolan 13-16. Näst sista lektionen innan tentan på tisdag. Till pappa i Flygsfors efter skolan för att byta vinterdäck och sedan hem och äta innan jag landade hos Ida med lite vin. Var även uppe en kort sväng hos mamma innan och lämnade en box rödvin och en bok som jag lånat. Drack vin och spelade kort hos Ida. Det kom en hel del folk och sedan bar det av till Nybros nyöppnade nattklubb "Chili". Dansade loss ordentligt som vanligt och hade riktigt skoj :) Simon var gullig och skjutsade hem mig till Örsjö mitt i natten.

Sofie gumsi och jag hos Ida innan utgång på chilli

Lördag 31 okt: Alla helgons dag. Pumpan sitter ute och vaktar så att inte några spöken ska komma in. Eftersom jag var hmm "en aning" bakis idag så sov jag ut till 11.00 för att sedan lägga mig på soffan och somna om mellan 13-15. Kom iaf ut en liten sväng när vi åkte till stan. Handlade på Ica i en halvtimme medans Mike träffade en kompis istan. Köpte en ny liten gullig myslampa cch en fin dörrmatta + en massa bakisgodis :) Kvällen blev mysig. Vi lagade tacs och hade sedan skräckfilmsmaraton. Jag somnade dock efter en kvart in i den andra filmen...ovanlgt...hann iaf se "the strangers" och 15 min av "Diary of a serial killer".

Wilda lika trött som jag...

Söndag 1 nov: Uppstigning kl 8 idag. Bloggat en stund nu och sedan är det dags för att plugga på övningstentan. Måste göra den idag eftersm den ska gås igenom på måndag. Tvätten är på och barnkalaset börjar kl 13. Vendela firar 2år!
Hade jättetrevligt hos Erika. Det blev fika och sedan paj o sallad. Vendela öppnade en massa paket och hade skoj med alla nya leksaker :)

No comments: