Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Monday, February 15, 2010

Jobba, jobba, joooobba = förkyldning såklart :(

Vaknade i lördags av att jag kände mig hängig och det var inte pga av vinet jag drack under fredagskvällen utan det är garanterat de små bacillbärarna ;) som smittade mig när jag jobbade.
Tog mig ett värmande bad hos mamma och tryckte i mig 2 panodil (brukar alltid hjälpa) + en Friggs Echinacea brustablett, begav mig sedan upp till Linn för en trevlig vin och spelkväll tillsammans med Sofie, Ida, Martin och Jimmy. Vi spelade jeopardy och lyssnade på den andra delfinalen av melodifestivalen i bakgrunden. Tyckte inte att det var en enda bra låt med denna gången men lyssnade inte så noga, kan ha fel, men troligen inte. :)
I går var det ju alla hjärtans dag. Eftersom jag har jobbat och varit allmänt busy med plugg osv så har jag inte planerat nåt speciellt inför dagen. Tycker inte direkt att det är nåt spec att fira. Ända sedan samma datum för 7år sen så har denna dagen inte väckt så bra minnen. Glömmer aldrig. Tog en promenad på kvällen och tänkte tillbaka. Om man blir lämnad på alla hjärtans dag så är det faan så mkt värre än en annan dag, faktiskt!
Är dock underbart glad och lycklig i det förhållande jag lever i nu och det är något jag känner varje dag och därav känner jag inte nån anledning till att fira det just spec på denna dagen bara därför att.
Jag önskar i alla fall en trevlig alla hjärtans dag till alla jag känner <3

Idag har jag varit i skolan. Började kl 8 med ett grupparbete i samhällskunskap. Lade upp en planering/modell för hur man kan arbeta med begreppet makt i de yngre åldrarna. Blev en bra inlämningsuppgift, nöjd. Sen hade vi seminarie om religion och diskuterade hur man kan/vilka frågor man ska ta upp i undervisningen på låg/mellanstadiet. T ex: Vad är livet? Gud? tro/veta, känslor, längtan, rädsla, kärlek osv.
Tittade upp hos Ida en sväng efteråt, kaffe, yatzy (jag vann :) hehe) och lite food-shopping på Willy´s.
Nu ska jag slappa eftersom jag fortfarande är förkyld och inte kan ut och åka skidor...snyft. Ska försöka plugga. Vi har tenta på torsdag så.. Geografi, Historia (forntiden) och källkritik kommer den att handla om. Ska nog gå bra iaf hoppas jag. Blir till att råplugga nu imrg och på onsdag.

Det här är jag just nu...nässpray I Love U

No comments: