Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Sunday, February 21, 2010

Mer, snö, jobb och förkyldning

Det blev inte så mkt pluggande i onsdags. Satt nog inte mer än kanske 3 tim totalt. Ville så gärna ut och åka skidor men förkyldningen håller fortfarande i sig.
I torsdags skrev jag tenta. Tror att det gick ganska så bra. Borde vara G iaf, men man vet ju aldrig...Efter tentan åkte jag hem till Ida. Vi gick en sväng på ÖB och tog ett sol i stan. Skönt att slappa i solariet. Sen blev det en promenad (40 min) med hunden när jag kom hem.
I fredags: jobbade jag på Madesjöskolan. Har aldrig varit på denna skolan innan. Var i klass 1 mellan 8.20 - 13.10. Det var en ganska jobbig dag, men jag överlevde :)
Hjälpte mamma att handla (hon ska ha middagsbjudning imrg och har ingen bil) i stan efter jobbet. Hon bjöd på hamburgare från Sibylla som tack och jag tog ett varmt gott bad med lite rödvin hos henne. Sen pinnade jag upp till Ida en sväng. Annie var också där, vi spelade en omgång Yatzy, drack lite vin. Mike hämtade upp mig lite innan 21.00. Kände att jag var tvungen att lägga mig och dra täcket över huvudet efter denna dagen...
Dagen har varit en sådan dag då jag har fått mig en tankeställare. -Är detta verkligen det yrke jag vill jobba med?
Igår hade jag en slappdag framör tv´n. Fortfarande förskyld så kunde inte ut och åka skidor idag heller. På kvällen var vi på bio med Carl och Martin. Vi såg "Shutter Island" (Leonardo di Caprio) som var jättebra. En läskig, psykologisk thriller.


Eftersom det har kommit ännu mera snö nu så fick jag köra sakta och försiktigt.
Jag tycker att det är toppen att det kommer mer snö eftersom då kan jag åka mer skidor. Fast egentligen är det ju inte spec praktiskt med så mkt snö. Tycker synd om alla gamlingar som inte kan ta sig nånstans och det är jobbigt att skotta bort allt.
Nu sitter jag har med en skål gröt med honung och goji-bär (är fullpackade med vitaminer och antioxidanter) och laddar inför två varv i skidspåret. Känner mig lite bättre nu så det ska nog gå bra. Sen blir det nog en storstädning av huset.

Hälsokost, Ca 55 kr

2 comments:

Bjanca said...

Funderar med på att gå och se Shutters Island, dock med manligt sällskap haha ;) annars klarar jag inte av sådana filmer. Så den rekommenderas?

Theres said...

Ja, den rekommenderas stark. Manligt sällskap är alltid trevligt, filmen var ganska så läskig på ett par ställen så det kan vara skönt att ha nån att hålla handen med :)