Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Friday, February 12, 2010

Veckan som gått

I söndags: var pappa och Karin här på middag. Mike lagade lamm till middag, det blev jättegott. På kvällen gick jag en promenad med hunden (45min).


I måndags: var jag hos Ida.A i Kalmar tillsammans med Annie och pluggade. På eftermiddagen blev det skidåkning medans Carl och Mike spelade Playstation.
I tisdags: Föreläsning 9-11 i skolan, sedan jobb 13-16.30 i förskoleklassen/på fritids. Hur mysig barngrupp som helst! Det är ganska stor skillnad att jobba i förskoleklass/fritids än i en vanlig klass. Idag har jag tex inte gjort så mkt mer än att spelat spel och hållit igjordning på barnen. Lite slappare kan man väl säga att det är än att ha hand om en skolklass ensam och ha lektioner.
I onsdags: Steg upp kl 4:15. Jobb 06.00-14.30 på samma ställe som igår. Allt gick jättebra. Åkte skidor på eftermiddagen trots att jag var hur trött som helst.
I torsdags: Föreläsning 9-12. Sen till Ida en sväng, kaffe, yatzy och var på stan och solade solarium. Har inte solat på evigheter så det var riktigt skönt. Åkte skidor igen när jag kom hem sen. (Brukar åka 2 varv i spåret. Tar ca 40 min.)Det blev även en promenad med hunden på kvällen sen (40 min).
Idag: har jag jobbat i klass 3B (Hanemåla) 8.30-13.00. Det har varit en bra dag eftersom klassen har varit delad i halvklass nästan hela dagen. Det blir lugnare då. Det känns bra att jag får möjligheten till att vikariera. Man lär sig så mkt och får bra erfarenheter av att hoppa in och jobba i olika klasser.
Nu ska jag iväg ut och åka skidor igen, sen ikväll blir det nog till att unna sig ett eller några glas vitt vin! Mmmmm!
Har levt på sallad och frukt hela veckan och motionerat som en galning så nu borde jag iaf ha gått ner några hekton!

Dagens tips: Om man använder gul överstrykningspenna så syns det inte om man sedan vill kopiera texten.
Dagens citat: "Det verkliga sättet att spilla tid är att räkna timmarna" (Francois Rabelais)

No comments: