Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Tuesday, February 23, 2010

Tänk om det står en älg i spåret...

Nu är jag äntligen hyfsat frisk och har börjat med skidåkningen åter igen. Tog två varv i söndags, två igår och två idag. Det är uppfriskande att åka runt i skogen, man kan släppa tankarna fria och bara njuta av att kroppen får arbeta. Det enda som stör mig något är min rädsla för älgar. Det är något speciellt med dessa djur alltså, de är stora, ståtliga, massiva varelser som skrämmer livet ur mig.
I somras träffade jag på två stycken när jag var på promenad i skogen. Då trodde jag att jag skulle svimma... Jag befann mig då mitt inne i djupa skogen och det tog mig ca en kvart tills jag kom ut på vägen igen. Jag hoppas innerligen att jag slipper träffa på några fler nu i vinter. Risken att jag kommer göra det är ändå rätt stor med tanke på att jag ser fräscha älgspår där varje gång...uscha.

No comments: