Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Friday, February 05, 2010

Längdskidåkning

Måndags: Tog sovmorgon ända fram till kl 12 idag innan jag åkte in till stan för en massa ärenden. Mötte upp med Ida. Hittade två köksstolar på secondhandaffären som jag köpte, klackade om mina stövlar, var på Willy´s, Bokia och även på sportringen för att köpa pjäxor. Gick upp till mamma och lånade badkaret. Det behövs ett varmt bad såhär i kylan. Sen körde jag ut till Flygsfors för att hämta Karins gamla skídor som jag fått ärva. Ska bli såå kul att ut och åka i elljusspåret :) Vi har nog minst 50-60 cm snö här nu.

Tisdag: Till Skolan, F-läs 09-12 i samhällskunskap. Har aldrig varit med om nån liknande föreläsning som denna. Läraren ställde konstant frågor till oss som vi skulle besvara eller gissa oss fram till. Den klassen som jag går i nu är inte direkt så pratsam så föreläsningen tog tid. Om man som lärare märker att eleverna inte är så aktiva muntligt så kanske man borde byta strategi och inte fortsätta på samma spår igenom hela 3 timmar...suck, jag tyckte synd om läraren så jag och en till i klassen var typ de enda som vågade svara på frågorna.
På eftermiddagen hjälpte jag Ida att packa grejer i hennes brors hus. Han ska flytta.

Onsdag: Var ute och åkte skidor i spåret i 30 min, jätteskönt, hur jobbigt som helst, mkt bra träning. Efter en dusch så ringde jag runt till alla skolor i Nybro Kommun och satte upp mig på vik-lista.
Tog mig några öl och städade sedan hela huset från topp till tå. Lagade en god kycklinggryta till middag.
Idag var det eg meningen att katterna från katthemmet skulle komma hit för att tillfälligt få bo hos oss. Jag hade gjort igjordning rummet till dem och allt, men det dök aldrig upp några katter.

Torsdag: Skola 8-10.30 Kartografi. Ganska meningslös lektion om jag får säga så. Upp till Ida efteråt, Annie där, vi spelade yatzy och åkte sen hem till hennes brors hus och fortsatte med packningen. Åt crepes och drack vin. Mike hämtade mig runt 19, hämtade pizza och tog det lugnt. Nu äntligen är Pelletsbrännaren fixad. Det kom hit en gubbe och lagade/bytte ut hela brännaren idag.
Ringde till kattägaren angående katterna för att se när de skulle komma. Men det måste ha blivit nåt missförstånd nånstans på vägen eftersom han behövde nu inget stödhem till dem. Jaha, kul att man måste ringa själv för att ta reda på det och att inte han kunde ha ringt...

Idag: Upp 7.30. Lämnade av Wilda och Gypsey till djurkliniken för sterilisering, ID-märkning och vaccination kl 8. Nu väntar jag på att få komma och hämta dem. Ska snart bege mig in till stan, träffa Ida och kanske ta ett bad hos mamma.
Förresten, goda nyheter:
Mike blir sponsrad av ett företag till att få gå grävmaskistsutbildningen i Växjö! Han ska få börja provplugga tre veckor i mars och om det går bra så får han gå hela utbildnigen och har då garanterat jobb direkt efter :) Äntligen!
Jag fick VG på mitt utvecklingsarbete. Lite skryt:

Therese, ditt arbete har en mycket god struktur och det är framskrivet på ett begripligt och välformulerat sätt. Du förankrar dina val i litteratur på ett föredömligt sätt och du gör en mycket bra beskrivning av såväl genomförandet som den tänkta fortsatta planeringen. Vid din muntliga redovisning uppfattade jag att du fick fin kontakt med oss åhörare och vårt intresse fångade du med hjälp av en tydlig PowerPoint presentation, ”burken” och ”mata lådan”. Väl genomtänkt syntes det när du beskrev arbetet på individ-, par och gruppnivå. Ditt arbete är väl godkänt.
Med vänlig hälsning // Lisa

No comments: