Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Sunday, May 16, 2010

Fest i Växjö

I onsdags skrev Malin och jag ihop vår uppgift om att konstruera ett arbetsblad som har med medeltiden att göra. Det tog ca 2 tim och vi blev jättenöjda. Arbetsbladet handelar om klosterversamheten. När det var klart mötte jag upp Mike och Carl för en lunch på café Dolce Vita. Sen blev det jobb 13-17 på fritids. Åkte hem en sväng innan jag körde tillbaka till stan för att träffa Ida och Annie. Vi spelade Chicago och drack rödvin. Jätteskoj!
I torsdags var jag hos mamma och käkade smörgåstårta. På kvällen var vi på bio med en massa kompisar till Mike. Vi såg Robin Hood. Den var helt ok. Carl sov över hos oss.
I fredags var jag hos Susse i Växjö. Jag kom dit runt 16. Vi käkade hemlagad lasagne. Var en sväng på stan. Jag shoppade en ny top, två par skor m.m. På kvällen gick vi till studentpuben Stallarna och festade loss med skumpa! En superrolig kväll. Sov hos Suss.
Igår sov vi ut till runt 12. Tog en bakispromenad i den friska luften. Det blåste rätt mkt, men solen sken och det var varmt och skönt. Gick till ett fint slott och kollade runt på campus m.m. Sen körde vi in till stan och käkade på McDonalds. Jag körde hem till Örsjö runt 17-tiden. Mike och Carl satt och spelade Playstation så jag körde hem till Ida och spelade Chicago hela kvällen istället. Hemma igen runt 01.00.
Idag ska jag städa, tvätta och försöka plugga.



No comments: