Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Sunday, May 02, 2010

Snookerfinal

I fredags var det Valborgsmässoafton. Jag var tyvärr fortfarande sjuk och fick stanna hemma. Carl kom till oss på dagen och vi fixade lite hemma. Vi hängde upp en spegel, en tavla och hatthyllan i hallen, plus lite andra tavlor och fönsterbräder och speglar runt om i huset. Sådant som man har gått och tänkt att "nångång ska jag hänga upp dem..." så nu är det lite hemtrevligare i huset. På kvällen lagade jag fläskfilé i god sås med potatisgratäng.
I lördags tog vi det lungt hemma hela dagen. Kollade på semifinalerna i snookern. Haft int i huvudet hela dagen plus att det kändes som jag var på väg att få öroninflammation, men det gick över efter några timmar. Puuh. Orkar inte vara mera sjuk.
Idag har Tomi och Carl varit här. De har satt upp lister i hallen så nu är det nästan helt klart där. Carl lagade en jättegod Sundaydinner (beef) till oss. Var ute på veckans första promenad (50min) vilket var jätteskönt, men jag kunde endast gå väääldigt sakta och tog tom pauser för att jag inte skulle hosta ihjäl mig. Helt svettig och slut när jag kom tillbaka. Hostar iaf mindre än förut och luftrören känns bättre. Det piper inte lika mkt lungorna heller. Men det kommer ta ett bra tag innan jag kan börja träna tror jag.
Nu ska jag kolla vidare på snookerfinalen mellan Robertson - Dott.

Dagens citat: "Det är inte den som har lite, utan den som vill ha mer, som är fattig"

Dagens tips: Visste ni att frukt mognar snabbare om de ligger i samma fruktkorg som äpplen och päron eftersom de avger nån form av "syra" som gör att t ex bananen blir brunare än om den hade legat ensam.

No comments: