Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Thursday, May 06, 2010

trött på att vara sjuk

Nu är jag trött på att vara fara runt som en tok på olika vårdinrättningar. Är det inte lungorna så är det väl nåt annat man ska kolla upp, t ex optikern, tandläkaren el gyn osv...
I måndags var jag på F-läs om medeltiden på fm. Sedan hos Ida på ef en stund. Var på optikern och kollade så att linserna var ok innan beställning plus handlade på Willy´s.
Mike är tillbaka på jobbet nu, trots att han har ont. Men han vill inte bara gå hemma och vara sjukskriven och "leva på systemet" vilket är helt rätt tycker jag. Vi måste alla dra vårt strå till stacken. Visst är det bra att det finns bidrag osv men nån gräns måste det finnas. Folk idag klagar för så mkt och är så känsliga för att jobba så fort man mår lite dåligt. Jag tycker man ska kämpa på trots att det kan vara motigt. Man ska vara glad om man har ett jobb.
Fick idag brev från Findus angående min reklammation. Jag hittade en bit kartong i en påse babymorötter. Fick 150kr presentkort på Findusprodukter. Det var väl en ganska så ok kompensation.

Uuurk

Satt uppe tills sent på natten för att glo på snookerfinalen mellan Robertson - Dott. Somnade vid 16-13 men jag kollade klart sen på morgonen. Grattis Robertson!


I tisdags var jag på lasarettet i Kalmar 7.30 och gjorde CT-röntgen. Det gick snabbt och var helt smärtfritt. Nu väntar jag svar från läkaren. Åkte hem till mammas lägenhet efteråt och vattnade hennes blommor och tog hand om posten (hon är i Paris på en veckas semster) innan jag samåkte med Malin tillbaka till Kalmar för en 3 tim F-läs om "vad är Europa?" Tittade in på Lindex och köpte ett par snygga jeansshorts innan jag körde hem. Ringde en sväng till Suss och slappade sedan på soffan resten av kvällen.
Igår var jag hos kusin Erika i Lindås 9.30 - 12.15. Drack kaffe och snackade strunt. Hon ska föda ett syskon till Vendela inom kort. Spännande. Jag gissar på att det blir en lillebror. Sedan jobbade jag på fritids (hanemåla) 13.15 - 16.45. Käkade en omelett till middag och var ute 60 min med hunden på en jättemysig/solig kvällspromenad i skogen.
Idag har jag lyckats vara helt rökfri i 12 dar. Rökte lite förrförra lördagen och innan dess var jag rökfri i 6 dar så det känns bra.
Var på barnmorskemottagningen idag och gjorde livmodercellprov (som man gör vart 3-dje år) och åkte hem en sväng till Ida på kaffe och yatzy efteråt.
Nu ska jag storstäda huset och sedan blir det nog en hundpromenad innan jag kryper ner i ett varmt bad i det nästan helt färdigrenoverade källarbadrummet. Ska lägga upp bilder så fort mattan är lagd. Kan nog behöva hjälp med den för det verkar vara lite komplicerat.

No comments: