Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Saturday, May 29, 2010

Välkommen till världen!

I tisdags var jag på kirurgmottagningen för att läkaren skulle kolla på halsknölarna för att bestämma om operation. Han bestämde med en gång att det var så pass stort att jag måste till centraloperation och bli nersövd. Usch, är lite orolig för det, känns scary.
Har lyckats vara helt rökfri i en månad nu. Inte ett endaste bloss!
Käkade sushi till lunch och satt sedan på en föreläsning om kalla kriget 13-16. Var hos Ida och käkade hemlagad lasagne sen på ef/kvällen. Tog en runda på stan och spelade kort i vanlig ordning.
I onsdags fick jag besök av Emmy. Kul, har inte sett henne på ett tag nu. Jag fick vara hundvakt åt hennes ena hund medans hon var hos frissan. Jättesöt. Vi tjötade lite och drack kaffe sedan när hon var färdig. Blev inspirerad av hennes frisyr, vill ha något liknande själv. Sedan åkte jag hem till mamma en sväng och tog ett bad. Skulle eg ha träffat Hanna men hon fick migrän tyvärr så jag åkte hem till Ida istället en stund. Tog en promenad med Jimmy när jag kom hem och räfsade gräsmattan.
I torsdags föddes kusin Erika och Mickes andra barn kl 05.33. Så skoj! Jag satt och gluttade på mobilen varannan minut medans jag jobbade för att få ta del av hur det gått. Jobbade min sista dag för denna terminen på Madesjöskolan 4B idag. Kommer inte att ha mer tid till att jobba eftersom vi har sluttentamen på torsdag och sedan har jag min enda lediga vecka innan jag börjar jobba på sjukhuset heeeela sommaren. Den veckan är min heliga slappvecka, fast iår blir det ju operation den veckan så jag kommer väl vara nervös inför det och inte kunna slappna av ändå...suck.
Delade en batmanpizza med Ida innan jag körde hem.


I går hade jag föreläsning om buddism och hinduism 10-13. Intressant, men har redan hört all den informationen många gånger innan, både på högstadiet, gymnasiet och komvux. Hängde lite i solen på Idas balkong och var och handlade en sväng. Käkade BBQ när jag kom hem. Rocko, Mike och Frima hade grillat så jag käkade rester. Mums. Drack lite vin och Erika ringde oc berättade om födslen.
Idag skiner solen varvat med regn som det har gjort hela veckan och veckan innan dess osv. Steg upp kl 06 för att kolla på alla avsnitten (omnibus) av eastenders som jag missat under veckan. Ska köra in till stan nu snart och sedan käka middag hos mamma. Ikväll blir det bio.

No comments: