Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Monday, May 24, 2010

Veckan som gått

I måndags jobbade jag på förskolan 7.30 - 16.00. Fick en insyn i hur pass jobbiga vissa barn kan vara. Frustrerande när man känner att man inget kan göra mer än att säga till gång på gång på gång...
I tisdags var jag hemma och pluggade. Skrev extrauppgiften som jag fick göra eftersm jag var sjuk vid redovisningstillfället/exkursionen Kalmar slott. Promenad 30 min.
I onsdags sjukanmälde jag mig från jobb eftersom jag legat och hostat hela natten och hade ont i sidan. Tror jag hostat till mig antingen en liten spricka i revbenet el så är det muskulaturen runt där som har överansträngts. Är iaf inte skönt. Låg framfr tv´n hela dagen och fick ångest för att jag inte pluggade nåt.
I torsdags hade jag föreläsning 10-13 om kristendomen. Käkade lunch med Malin.E och Ida.A på akademikrogen. Jättemumsiga pannbiffar. Sen hade vi ytterligare en föreläsning 14-16.45 om judendomen och islam. Lång dag i skolan, öronen trötta...
Hämtade hem mitt klädpaket från Haléns och provade så att kläderna passade. Helt ok. Var ute på nattapromenad runt 22 tiden. Härligt och varmt väder.
I fredags hade vi föreläsning om samhällsekomoni och internationell politik 9-12. Tittade upp hos Ida på kaffe och Chicagospel. Vi har gjort slut med yatzyt nu och börjat en ny romans med Mr Chicago :) Vi satt ute på balkongen i solen och svettades, sen helt plötsligt började det ösregna...mkt konstigt väder just nu måste jag säga. Det hade tydligen åskat som tusan natten tills idag, men jag hade inte hört nåt. Sover jag så SOVER jag!
Käkade tacos med Mike på kvällen och hade det mysigt. Kollade på nån film också, men minns inte vad den hette.
I lördags sov jag ut ända till 12. Carl, Muhammed + tjej mfl kom hit och grillade + hjälpte till i trädgården lite grann. Jag tog en monsterpromenad med Jimmy i skogen på en ny väg jag inte gått innan. Tog ca 95 min. Solen gassade och det var underbart, gjorde helt rätt som tog med mig vattenflaskan.
Vid 16 körde jag ut till Flygsfors och grillade. Två av mina farbröder var där och två av mina kusiner som jag inte ser så ofta. Rickard 15år och Frida 11år. Åt gott och körde sedan hem till Ida runt 21.30. Drack rödvin och spelade kort. Tog nattbussen hem kl 3, blev mkt förvånad när busschauffören sa att det kostade 50 kr att åka till Örsjö. Hade inte så mkt pengar med mig så han fick bara 30kr och ett argt uttalande från mig, dels för att det var så dyrt (vilket han inte kan hälpa eg...) och dels för att han inte stannade där han skulle utan jag fick gå 100 m extra i höga klackar. Hehe.
Igår var Carl här hela dagen och hjälpte till att gräva ett grönsaksland i trädgården, Mike klippte gräset och jag tittade på. Soligt och fint. Carl o Mike lagade Sundaydinner (beef) och vi åt gott. Kl 17-19 körde jag till ut till Lindås och hälsade på multigravida Erika, Micke och Vendela. Vendela pratar på som bara den nu, jättekul att höra. Bebisen ska komma den 26:te nu. Jag gissar på att det blir en pojk. Det har jag trott hela tiden. Spännande!
Idag ska jag storstäda huset och sen måste jag plugga. Blir en tripp in till stan sen förmodligen också.

BBQ hos pappa och Karin i Flygsfors


En del av släkten. (Farbröder och kusiner)


BBQ hos oss

No comments: