Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Friday, May 07, 2010

Nästa steg = operation

Fick precis ett samtal från min läkare. Han sa att CT-röntgen visade att jag hade jättestora lymfkörtlar mella lungorna men inga direkta förändringar i själva lugorna. Han vill nu skicka mig till kirurgavdelningen för att operera bort mina knölar som jag har på halsen. De vill försäkra sig om att det definitivt inte rör sig om några elakartade cellformer utan att knölarna med all säkerhet kommer från min sjukdom. Måste säga att det inte känns sådär himla kul när läkaren använder ordet jättestora när han beskrev lymfkörtlarna...är heller inte precis sugen på att bli opererad. Men det är nog inget farligt och det kommer säkert att gå bra. Positiva tankar!

Idag har jag varit på föreläsning om samhällsekomoni. Faktiskt en mkt intressant fm. Efter det var jag en runda på marknaden i Nybro. Det regnade, blåste och var kallt så jag stannade inte mer än ca 15 min. Köpte inget spec mer än lite plastpåsar, några vykort och wienerbröd tills ikväll.
Nu ska jag hoppa ner i badet och värma mig.
Denna helgen blir en lugn helg med plugg.

1 comment:

Bjanca said...

Hoppas verkligen att det går bra, men inga roliga nyheter det där. Kramar om